آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 47776

پیوند ها

روش مطالعه عربی


بسته فوق العاده فیزیک

درس «عربی» را چه‌گونه مطالعه کنیم؟(سعید تجریشی)

همان‌طور که می‌دانید، دومین درس دفترچه‌ی عمومی کنکور، عربی است. خیلی از بچه‌ها با این درس مشکل دارند و وقتی اسم عربی می‌آید چهل ستون بدنشان می‌لرزد! اما عربی واقعا درس چندان سختی نیست؛ البته در صورتی که طبق اصول خوانده شود. من هیچ‌وقت با عربی مشکل زیادی نداشتم و همیشه سعی می‌کردم خوب یاد بگیرم و در کنکور هم با یک غلط ۹۴% زدم.اما کسانی را می‌شناسم که در همان سال کنکور، عربیِ خود را تقویت کردند و به حد بسیار خوبی رساندند، فقط تلاش و زحمت بیش‌تری نیاز دارد. عربی درس نسبتاً مهمی است و با وجود این که ضریب ۲ دارد اما چون خیلی‌ها پایین می‌زنند، درصد بالازدن در عربی منجر به بالا رفتن شدیدِ تراز و به‌تر شدن رتبه می‌شود. سعی می‌کنم چند توصیه راجع به شیوه‌ی مطالعه‌ی عربی کنم که امیدوارم به دردتان بخورد و به آن‌ها عمل کنید و نتیجه‌اش را هم بگیرید. اگر هم سوالی داشتید در سایت مطرح کنید تا پاسخ بدهم.

*تذکر:توصیه‌ای من بیش‌تر مخصوص کسانی است که می‌خواهند خودشان مطالعه کنند. اگر معلم دارید و درس‌ها را از او خوب یاد می‌گیرید، به توصیه‌های او عمل کنید. فقط یادتان باشد در کلاس خوبِ خوب گوش دهید تا یاد بگیرید و آرام‌آْرام نکته‌ها را حفظ شوید و پس از تست‌زنی زیاد به تسلط برسید.

از نظر من مطالعه‌ی صحیح عربی چند مرحله دارد:

*تذکر مهم:شاید به نظرتان این مراحل وقت‌گیر باشند، اما اگر یک بار وقت بگذارید و یاد بگیرید، به‌تر از این است که چندین بار وقت بگذارید ولی به‌درستی یاد نگیرید.

حتماً به این موارد عمل کنید:

مرحله‌ی اول:در قدم اول، یک بار کل قواعد درس را از روی جزوه، کتاب درسی یا کتاب کمک‌آموزشی بخوانید. سعی کنید قواعد را کامل یاد بگیرید و نکته‌های مهم و ریز را در برگه‌ای وارد کنید (خلاصه‌برداری قواعد مهم).

در قسمت خلاصه‌نویسی شیوه‌ی آن توضیح داده شده است.

مرحله‌ی دوم:پس از یادگیری و حفظ و نوشتن قواعد در برگه‌ی خلاصه، یک بار از ابتدا تا انتهای درس به هم‌راه تمرین‌ها و مثال‌ها را ترجمه کنید و از لغت‌های انتهای کتاب نیز استفاده کنید.

مرحله‌ی سوم:قواعدی را که در مرحله‌ی اول یاد گرفتید، روی متن پیاده کنید؛ یعنی درواقع متن درس را صرف و نحو کنید. مثلا اگر درس استثنا هستید «مستثنی» و «مستثنی‌منه»ها را در متن درس پیدا کنید و ترکیب کنید. آن قدر این کار را انجام دهید تا با قواعد آن درس کاملا آشنا شوید.

مرحله‌ی چهارم:بعد از یادگیری قواعد و ترجمه، نوبت به تمرین‌ها می‌رسد. سعی کنید تمرین‌های کتاب را خودتان بدون نگاه کردن به جزوه‌ حل کنید. حتی می‌توانید کمی آن‌ها را تغییر داده و باز هم حل کنید. به‌طور مثال در مبحث اعلال، فعل معتل ناقص را تبدیل به اجوف کنید و بار دیگر در ذهنتان به سوال پاسخ دهید.

مرحله‌ی پنجم:شاید ۴ مرحله‌ی قبل، برای دانش‌آموزان سال دوم و سوم هم یک‌سان است. اما شما کنکوری‌ها باید یک مرحله‌ی دیگر هم انجام دهید و آن هم زدن تست‌های کنکور است. یک کتاب تست خوب تهیه کنید و هر زمان که ۴ مرحله‌ی قبل را به‌خوبی انجام دادید، بعد از ۲، ۳ روز وقفه به سراغ تست‌های آن بروید. اگر در تست‌ها به نکته‌ی جدیدی برخوردید (که احتمالش زیاد است) آن را به خلاصه‌ای که در مرحله‌ی اول تهیه کرده‌اید اضافه کنید. می‌توانید اگر احساس ضعف می‌کنید بار دیگر قواعد جزوه و کتاب یا کتاب‌های کمک‌آموزشی را مطالعه کنید و نکته‌های مهم را به خلاصه بیفزایید.

پیش‌نهاد کاربردی مهم:

هنگام تست‌زنی و دیدن پاسخ تشریحی، حتما حتما هر ۴ گزینه را بررسی کنید.

هر چند این ۵ مرحله وقت زیادی می‌گیرند اما هیچ اشکالی ندارد؛ مطمئن باشید قطعا نتیجه خواهید گرفت. فقط کمی صبر و تحمل می‌خواهد. هنوز دیر نشده است. از همین امروز شروع کنید و به این شیوه مطالعه کنید. بیش از ۶۰% زمان‌های عربی را به خواندن به شیوه‌ی مرحله‌های ۱ تا ۴ اختصاص دهید و بقیه را به مرور و تست‌زنی.

توجه کنید که:

۱)تسلط به مقدار کم‌تری از مطالب، به‌تر از سطحی خواندن کل مطالب است.

اگر ۵ مرحله‌ی فوق را انجام دادید و مدتی گذشت، نوبت به مرور و تست‌زنی مجدد می‌رسد. در زمان‌های مرور همان خلاصه‌ای که تهیه کرده‌اید را به هم‌راه لغت‌های مهم درس‌ها مطالعه کنید و سراغ تست‌زنی بروید و باز هم نکته‌های تست‌ها را بخوانید و یاد بگیرید و به خلاصه اضافه کنید.

۲)نگاه کردن پاسخ‌های تشریحی سوالات عربی بعد از پاسخ دادن بسیار ضروری است و خیلی به شما کمک خواهد کرد هر چند تست را درست پاسخ داده باشید. توجه کنید که حتما هر ۴ گزینه را بررسی کنید.

۳)همان‌طور که می‌دانید عربی از ۳ قسمت ترجمه،‌ درک مطلب و قواعد تشکیل می‌شود. اگر به شیوه‌ی بالا مطالعه کنید در هیچ کدام مشکل نخواهید داشت. چون ترجمه‌ی کامل متن درس و تمرین‌ها به درک مطلب شما نیز کمک خواهد کرد. هم‌چنین سوالات درک مطلب کنکورهای سال‌های قبل نیز به ارتقای درک مطلب بسیار کمک می‌کند.

۴)اگر قواعد عربی را درس به‌درس نمی‌خوانید و به صورت موضوعی مطالعه می‌کنید، حتماً سعی کنید درس‌های کتاب را نیز در زمان خود مطالعه کنید.

۵)من هفته‌های آخر تقریبا هفته‌ای یک بار کامل قواعد جزوه (به صورت خلاصه‌وار) را مرور کردم که این کار در اواخر حتی ۱ ساعت هم طول نمی‌کشید! پس نوشتن خلاصه و مطالعه به این شیوه را جدی بگیرید تا نزدیک کنکور، از نظر عربی خیالتان راحت باشد.

پس به‌طور خلاصه مراحل زیر را دنبال کنید:

۱)مطالعه‌ی قواعد جزوه یا کتاب

۲)ترجمه‌ی متن و تمرین‌ها

۳)صرف و نحو کردن متن

۴)حل تمرین‌های کتاب

۵)تست کنکور (چند روز بعد)

۶)مرور خلاصه‌ها و تست و افزودن نکته به خلاصه‌ها

 

روش مطالعه عربی(معین فلاحتگر)

عربی تنها درسی هست که تو پیش دانشگاهی ندارینش و به عقیده خیلیا باید تو تابستون جمعش کنین.البته عربی درسیه که بعضی ها باش مشکل دارن و بدجوری هم مشکل دارن طوری که اصلا سراغش نمیرن…..من میخوام بگم که عربی درس خوبیه…نمیگم شیرینه چون ممکنه بعضیها از این حرفم خوششون نیاد….

توصیه من اینه که عربی رو تو تابستون جمع کنین …البته مسعود بهزادی رتبه 2 کنکور 88 هم که عربی رو 100 زده اینو شدیدا توصیه میکنه پس به نفعتونه که تو تابستون کار عربی رو به اتمام برسونین…

من خودم تابستون عربی رو از کتاب عربی 1 شروع کردم…..اول لغات هر درس رو که تو کتابایی مثل سبز قلمچی یا گاج نوشته بود میخوندم و کاملا معنیشونو یاد میگرفتم…بعد میرفتم سراغ متن درس ترجمه میکردم واسه خودم و با ترجمه کتابای آموزشی یا معلم خودم چک میکردم…بعدشم قسمت قواعد رو از رو کتابای آموزشی میخوندم(که به نظرم تو عربی 1 و 2 سبز قلمچی عالی بود و تو عربی3 مبتکران(اندیشه سازان سابق)) چون کتاب درسی قسمت قواعدش واسه کسایی خوبه که بلدن قواعد رو…!!!!!!بعد از اون میرفتم سراغ قواعد کتاب و تمرینا.توجه کنید که شما باید تو تمرینا همه چیز رو بلد باشین….یعنی هم به صورت سوال توجه داشته باشین و هم به جوابا.باید بخورین تمرینای کتاب رو!!!!!مسلط مسلط…..و اینو هم بدونید که کتاب هیچوقت تمرین کم نداره….یعنی درسته واسه تحلیل صرفی فقط 2تا کلمه رو تجزیه ترکیب میکنه ولی شما میتونین واسه خودتون همه ی جمله رو آنالیز کنین.حتی اگه وقت زیاد دارین برین سراغ جمله های متن درس و اونارو هم سعی کنین نقش کلماتشو بفهمین….و اگه بلد نبودین از معلم عربیتون بپرسین …اونا حتما بلدن….

خلاصه اینجوری تک تک درسای عربی1 و2و3 رو میتونین تموم کنین و با این کار به عربی علاقه مند و مسلط میشین….

عربی 1 تو لیست کتابای کنکور نیست ولی بخونین بهتره…اینجوری پایه ای کار کردین و یه سری مطلب که تو سالای بالاتر فقط سوالش هست و توضیحش نیست مثل مشتقات و مصادر ثلاثی مزید تو کتاب عربی1 هست….

اگه تو تابستون عربی رو تمام کنین اولا خیالتون راحته که عربی رو واسه کنکور تموم کردین و استرس ندارین که آیا میرسم تمومش کنم آیا میتونم دوره کنم……ثانیا:با آزمونایی که تو طول سال میدین هر درس رو به طور کامل دوره میکنین….اونوقت وقتی دارین درس 3 عربی 2 رو(مثلا) میخونین همه قواعد رو بلدین و میتونین نقش تمام کلمات رو تو متن درس پیدا کنین و همین طور تمرینا رو به طور کامل بررسی کنین….

در مورد تست هم باید بگم که بعد اینکه هر قواعدی رو خوندین تستاشو هم بزنین تا قشنگ ملکه ذهنتون بشه…در مورد لغات هم با کمی فاصله تست زدن بتره هر چند تست واسه لغت فایده چندانی نداره چون لغت رو حفظ کنین کافیه و تو کنکور هم فکر نکنم تستی باشه که معنی لغت توش دخیل باشه .تستای ترجمه هم که باید معنی فعلارو بلد باشین و یه سری نکات ترجمه که تو کتاب فوت و فن عربی اومده….یعنی بعد اینکه شما درسای کتابهای درسی عربی رو خوندین میتونین برین سراغ نکات مثلا نکات ترجمه…نکات تجزیه….

به نظر من یه کتاب تست رو تو تابستون بزنین همزمان با اینکه هر درس رو خوندین و یه کتاب هم در طول سال تحصیلی با آزمونایی که میدین..اینجوری دیگه فکر کنم مشکل عربی نداشته باشین…:دی

پیشنهاد من اینه که فوت و فن رو بعد از یه دور اتمام کتاب درسی بخونین یعنی تو طول سال تحصیلی…و کتاب دیگه ای که خوبه (مثلا گاج یا قلمچی)تو تابستون…

امیدوارم اونایی که با عربی مشکل دارن مشکلشون حل شه…و اونایی هم که مشکل ندارن درصدشون بره بالای 90

 

روش مطالعه درس عربی (همیار کنکور)

عربی از جمله درس‌هایی است که برای پاسخ‌گویی کامل به سؤالات آن باید اطلاعات کاملی از اکثر مطالب کتاب داشته باشید. خواندن یک درس یا مبحث به تنهایی، هر چند به طور کامل، در زدن تست‌ها به شما کمکی نخواهد کرد. اطلاعات شما در مورد ترجمه و قواعد دست به دست هم می‌دهند تا شما را به سمت پاسخ‌های صحیح هدایت کنند. عامل مهم دیگر در کنار این دو، توانایی درست خواندن عبارات است.

این امتیازی است که هم در ترجمه و هم در به‌کارگیری درست قواعد می‌تواند به شما کمک کند. تنها راه دست‌یابی به این توانایی، مطالعه‌ی دقیق کتاب‌های‌تان است. اگر با کلمات و عبارات کتاب‌ها آشنا باشید، تقریباً ۹۰ درصد از عبارات استفاده‌شده در سؤالات را می‌شناسید.

به دلیل ضرورت وجود یک آگاهی جامع از قواعد، ترجمه و… در عربی و برای پیشرفت در پاسخ‌گویی به تست‌ها توصیه می‌شود همواره زمان مطالعه‌ی عربی خود را به ۴ بخش تقسیم کنید. قبل از آن باید گفت که لازم است از اولین روز برنامه‌ریزی درسی خود برای کنکور تا آخرین روز، حتماً شبی دو ساعت را برای مطالعه‌ی درس عربی وقت بگذارید. این بهترین حالت ممکن است.

با این حال شما در تغییر این برنامه و تطبیق آن با شرایط مناسب حال خود، مختارید. به طوری که مجموع ساعات مطالعه‌ی درس عربی در هفته از ۱۲ ساعت کم‌تر نباشد. این ۲ ساعت را باید به این ترتیب برنامه‌ریزی کنید:

از شروع کار تا زمانی که تسلط کافی بر قواعد عربی پیدا کنید باید یک ساعت و ۱۵ دقیقه صرف مطالعه‌ی جزوه‌ی قواعد کنید. برای این‌که بتوانید به تست‌های قواعد در زمان معین‌شده به طور صحیح پاسخ دهید، باید قواعد را به طور کامل بدانید؛ یعنی بتوانید مفعول مطلق را تعریف کنید، اسامی غیر منصرف را نام ببرید، بدانید کدام کلمات ملحق به جمع مذکر سالم هستند. مثل کتاب دین و زندگی باید قواعد عربی را حفظ باشید. این کار کمی سخت ولی بسیار کاربردی است.

در ۱۵ دقیقه‌ی بعدی، ۲۵ تست بزنید. این تست‌ها می‌توانند جامع یا موضوعی باشند. البته عموماً تست‌های موضوعی وقت کم‌تری می‌گیرند و می‌توانید تست بیش‌تری بزنید. مهم این است که بتوانید به زمان توجه کنید و خودتان را عادت دهید که هر ۲۵ تست را در ۱۵ دقیقه بزنید؛ زیرا شما در جلسه‌ی کنکور فرضاً برای ۲۵ تست عربی عمومی، ۲۰ دقیقه فرصت دارید که اگر ۵ دقیقه زمان استرس و سایر مشکلات را از آن کم کنیم، ۱۵ دقیقه برای شما زمان بسیار مطمئن و دقیقی است. اگر تمرین خود را به این صورت ادامه دهید و پس از پایان ۱۵ دقیقه هر تعداد تست را که مانده بود رها کنید، کم کم به این توانایی می‌رسید.

در ۱۵ دقیقه‌ی بعدی باید تست‌هایی را که زده‌اید، تحلیل کنید تا بدانید کدام‌یک را درست یا غلط زده‌اید و چرا. این تحلیل بسیار مهم است و اگر انجام نشود، تست زدن شما را هم بی‌فایده می‌کند.

اکنون تنها ۱۵ دقیقه وقت دارید که باید در آن، لغت و معنی بخوانید. از کتاب عربی ۱ شروع کنید. هر شب هر اندازه که می‌توانید، بخوانید. با این‌که عربی ۱ در زمره‌ی منابع کنکور نیست ولی بسیاری از لغات آن در کتاب‌های عربی ۲و ۳ و پیش به کار رفته و کتاب بسیار مهمی است.

این روال کار تا زمانی که تسلط شما بر جزوه‌ی قواعد عربی به حدّ مطلوبی برسد، باید ادامه پیدا کند. نگران طولانی شدن این زمان نباشید. به طرز شگفت‌انگیزی به کار شما می‌آید. برای تثبیت آن‌چه می‌خوانید، بیش از تست زدن، تمرین ترکیب مؤثر است. ترکیب کردن را هم‌زمان با شروع مطالعه‌ی عربی آغاز کنید و به مرور زمان، آن را افزایش دهید و یک ساعت و ۱۵ دقیقه مطالعه‌ی جزوه را با ترکیب کردن، تقسیم کنید؛ به گونه‌ای که هیچ یک از دو کار برای شما خسته‌کننده نشود. در ترکیب هم توصیه می‌کنیم از کتاب سال اول شروع کنید. متن این کتاب سرشار از نکات مهم ترکیبی است که در دیگر کتاب‌ها تکرار نشده، ولی بسیار مهم هستند. توجه داشته باشید که هر چند وقت یک‌بار، متون ترکیب‌شده‌ی خود را با یک منبع معتبر مقایسه کنید تا اشکالات آن را بفهمید.

آخرین نکته این‌که حین ترکیب، کاغذی بردارید و هر فعل معتلی که می‌بینید، سه حرف اصلی، وزن ماضی و مضارع آن را یادداشت کنید. حکمت این کار را هم به زودی می‌فهمید.

 

روش مطالعه عربی (سید آرش گلستانه )

درس عربی همواره یکی از دغدغه های بیشتر دانش آموزان در کنکور بوده است. بچه ها همیشه سختی ، عدم فهم درست و نبود علاقه ی کم را علت عدم موفقیت در کسب درصد بالا بیان میکنند. باید توجه داشت کسانیکه میخواهند به رتبه های برتر و رشته های خوب دست پیدا کنند باید حتما درصد بالا و مقبولی در این درس کسب کنند زیرا عربی درسی است که نسبت به سایر دروس نکات کمتر و حجم کمتری دارد و فقط نیاز به تمرین و تسلط دارد تا بتوانید گوی سبقت را از رقیبان بربایید.

در ادامه به چند نکته ی کاربردی جهت مطالعه ی عربی اشاره میشود.

۱-درس عربی در کنکور ۲۵ سوال دارد که حدود ۱۰ الی ۱۲ سوال درس عربی مربوط به ترجمه و تعریب است. شما تنها با مرور چند نکته ی خاص مربوط به ترجمه که هر سال هم تکرار میشود میتوانید براحتی این تستها را جواب دهید وحتی بدون انکه قواعد را مطالعه کنید درصد ۴۰ برسید.

۲-هرساله ۱الی ۲ تست مفهومی در کنکور دیده میشود. این تستها جز متن نیستند و ربطی به انها ندارند مثلا شعر یا ضرب المثل یا نکته ای اخلاقی بیان میشود و از شما میخواهد مفهوم جمله را در گزینه ها بیابید. اینها تست های مفهومی هستند که قدرت درک شما را میسنجند با کمی دقت و تمرکز و عدم دست پاچگی میتوانید به آنها نیز پاسخ دهید.

۳-اما شاید بخش سخت سوالات عربی مربوط به ((متن )) باشد. به شما متنی داده میشود و در ادامه سوالاتی از آن متن داده شده است. موضوعات مطرح شده بسیار بسیار متنوع و گوناگون میباشد و چون دانش اموزان کمتر متون عربی دیده اند کمی به مشکل بر میخورند. توصیه میشود در مطالعات خود در منزل متون مختلف با موضوعات متفاوت کار کنید تا چشم وذهنتان به متون عربی عادت کند. اول یک دور متن را بصورت اجمالی بخوانید و مفهوم کلی را درک کنید . سپس سوالات را تا آنجا که میتوانید پاسخ دهید . اگر سوالی باقی ماند دوباره به متن رجوع کنید. تکنیک دیگر اینکه میتوانید اول سوالات را بخوانید و بعد در متن دنبال جواب بگردید. دانش آموزانی که وسواس بیشتری به خرج میدهند مورد اول را انجام میدهند اما دانش اموزانی که به سرعت بیشتر اهمیت میدهند مورد دوم را اجرا میکنند.

۴-بخش آخر سوالات عربی بطور مستقیم از قواعد مطرح میشود. برای خواندن قواعد جزوه ای جامع و کامل تهیه کنید سپس جزوه را به دفعات مرور کنید و تا میتوانید تست بزنید . حقیقتا قواعد عربی بخصوص برای رشته های ریاضی و تجربی زیاد پیچیده و سخت نیست و شاید در دو ساعت بتوان همه ی انها را مرور کرد اما نیاز به تمرین ، تمرین و باز هم تمرین دارند.

خوشبختانه درس عربی به گونه ای است که اگر یک نکته ی خاص را بلد باشید تنها در چند ثانیه و با نگاه میتوانید به تستها پاسخ دهید.

سعی کنید برای عربی هروز حتی برای دقایقی وقت بگذارید و مرور کنید تا به تسلط برسید.

 

روش مطالعه درس عربی(m-ganji.ir)

درس عربی، درسی است که اغلب داوطلبان کنکور به آن توجه کمتری دارند و این موضوع رامی توان در میانگین این درس در کنکور هر سال مشاهده کرد. البته کسانی که به این درس توجه ویژه می کنند بر خلاف دیگران می توانند در کنکور درصد خوبی بدست آورد وبسیار به داوطلب کمک کند. درس عربی، درسی است که در آن تست زدن را بیشتر از خواندن سفارش می کنیم و مرور چندین باره قواعد عربی بدون تست زدن نمی تواند ما را کاملأ به سر منزل مقصود برساند. تثبیت اطلاعات و نکته های عربی با تست زدن انجام می پذیرد تا نقاط ضعف و قوت داوطلب آشکار گردد و مرور آن ها تسلط ما را به قواعد و نکته ها بیشتر می کند.

در عربی ، اول چه چیزی را بخوانیم و از کجا شروع کنیم:

# سوالات عربی چند قسمت است:

1- بخش اول ترجمه، که شامل 8 سؤال است که عبارت اند از:5سؤال ترجمه عربی به فارسی 2 سؤال ترجمه فارسی به عربی(تعریب) و 1 سؤال مفهوم است.

2- بخش دوم، درک مطلب است که شامل 9 سؤال است که شامل 4 سؤال از متن داده شده و 2 سؤال تشکیل (حرکت گذاری) و 3 سؤال تجزیه و ترکیب (التحلیل الصرفی والاعراب) است.

3- بخش سوم مربوط به قواعد عربی 2و 3 است که شامل 8 سؤال است که شامل یک سؤال از اعلال، حدود 2 سؤال از مرفوعات، حدود 3 سؤال از منصوبات و 1 سؤال از انواع اعراب واعراب فعل مضارع و 1 سؤال از صفت و مضاف الیه و ……….

با توجه به تقسیم بندی فوق اگر دقت کنیم، اگر 8 سؤال ترجمه و 4 سؤال درک مطلب را که همگی مربوط به دانستن ترجمه است با هم جمع کنیم حدود 50 درصد ازسوالات کنکور عربی می شود. البته می دانیم گاهی پاسخگویی به قواعد نیز مستقیم یا غیر مستقیم به دانستن ترجمه ارتباط دارد. با این وجود ارزش ترجمه و درک واژگان ارزشی بیش از 50 درصد دارد. لذا پیشنهاد می گردد داوطلب کار خواندن عربی خود را با ترجمه آغاز کند و تا آخر، مطالعه و تست و تمرین ……….. ترجمه را رها نکند.

داوطلب در ترجمه اول سراغ انواع فعل ها برود و سعی کند به آن افعال تسلط کافی پیدا کند و روش های تست زنی در ترجمه و رد گزینه آن را فراگیرد و پس از مرور افعال شروع به تست زدن نماید و اشکالات و نقاط ضعف خود را پیدا کند و تا آن جا که می تواند دایره فراگیری لغات خود را افزایش دهد، در این مسیر دانش آموزی موفق است که هر وقتی هر تست عربی را می بیند سعی کند به لغات آن توجه ویژه ای کند و پس از مدتی کلمات و عبارات و واژگان تکرار می شود و بدین وسیله کاملأ تسلط پیدا می کند.( دقت شود) در گام دوم باید به سراغ تست های درک مطلب برود و به صورت آهسته ولی پیوسته مثلأ از اول سال، هفته ای 1 تا 3 متن درک مطلب بخواند و سعی کند به مطالب تسلط پیدا نماید و پس از مدتی خواهد دید که چقدر درک مطلب برایش آسان تر و آسان تر خواهد شد.

در مرحله سوم پیشنهاد می گردد که ابتدا خلاصه ای از قواعد تهیه کند که درآن نکته های خیلی مهم و استثناها را یادداشت نماید و پس از آن سعی کند تست آن موضوع را بزند. البته باید توجه کنیم اول 10 الی 15 تست را انتخاب کرده و آن تست ها را در زمان کمتر از 1 دقیقه برای هر تست زده شود سپس درصد گرفته شود و بعد از آن با مراجعه به پاسخنامه اشکالات و نقاط ضعف را خود پیدا کرده و سعی شود با مراجعه به قواعد خلاصه شده یا قواعد مفصل در کتاب، مطالب را در ذهن تثبیت کند و اگر نتوانستیم حتمأ از معلم یا دوستی که تسلط بیشتری دارد پرسیده شود . در این حالت است که شما کم کم به قواعد عربی تسلط پیدا می کنید و پس از آن می توانید به سراغ 20 تست بعدی بروید و این کار را ادامه دهید.

مرحله آخری که پیشنهاد می شود زدن تست های جامع در زمان مقرر کنکور است و سعی کنیم آمادگی خود را در زمان بندی خاص تجربه کنیم و بتوانیم تسلط به اطلاعات را با زمان بندی هماهنگ کنیم.

متأسفانه دیده شده که دانش آموزی تسلط کافی به قواعد دارد ولی در زمان مقرر و معین نمی تواند بیش از نیمی از تست ها را بزند و فقط درصدی حدود 50 یا 60 را به دست می آورد. با این وجود باید سرعت عمل در تست زنی تمرین شود و یا حداقل با توجه به مدیریت تست زنی، 5 الی 7 تست سخت را نزده رها کنیم تا بتوانیم تست های آسان را حتمأ ببینیم تا وقت کم نیاورده و بتوانیم درصدی حدود 72 یا 80 را به دست آوریم.

 

نحوه خواندن درس عربی(مرادی)

در خواندن درس عربی به نکات زیر توجه داشته باشید :

1- درس عربی، پایین ترین نمره را در میان درس های عمومی دارد : کسب نمره بالا در عربی به علت ضعف عمومی داوطلبان یک امتیاز بسیار بزرگ و با امتیازی بالاتر از نمره کسب شده همراه خواهد بود.

2- در درس عربی نزدیک به 80 % پرسش ها از قواعد و دستور زبان عربی مطرح می شودو بقیه از ترجمه لغات و متون عربی و ... است.

3- خواندن قواعد را از پایه شروع کنید و آن های را برای خود همراه با مثال خلاصه نویسی نمایید.

4- برای مطالعه درس عربی ابتدا قواعد هر درس را از روی کتاب و جزوه بخوانید،بعد از یادگیری قواعد، تمرین های هر درس را حل کنید. پس از حل تمرین ها حتماً پاسخ خود را با راه حل صحیح مقایسه نمایید تا علاوه بر رفع معایب احتمالی خیالتان راحت شود.

5- به لغت آموزی در این درس توجه داشته باشید :زیرا با لغت آموزی خوب می توانید در زمان پاسخگویی صرفه جویی کنید، به علاوه،این عمل،دقت شما را در قسمت های دیگر عربی افزایش خواهد داد.

6- معنی لغات و اصطلاحات عربی را در متن درس و عبارت ها و جملات یادبگیرید تا بهتر در ذهن بمانند.

7- از لغات واصطلاحات مشکل فیش برداری کنید.

8- از ترجمه ودرک مطلب غافل نشوید.

9- در درس عربی به اعراب کلمات (منصوب،مرفوع،مجرور و مجزوم ) دقت ویژه داشته باشید.

10- مرور خلاصه ها و نکات کلیدی: فراموش نکنید که شرط مهم و اساسی ماندگاری مطالب در ذهن، مرور آن ها به صورت مداوم است. بهترین مرور به ترتیب یک روز،یک هفته و یک ماه پس از اولین مطالعه است.

11- درس عربی را پیوسته بخوانید :یعنی هر گاه شروع به مطالعه این درس نمودید تا زمان کنکور این مطالعه را ادامه دهید.

12- در هنگام تست زنی یا در هنگام بررسی تست ها،چهار گزینه را مورد بررسی قرار دهید و گزینه های غلط رابا بیان دلیل اشتباهات آن هاکنار بگذارید،با این کار، شماعملاًچهار تست را حل کرده اید.

13- به بودجه بندی سؤالات کنکور در این درس توجه کنید.

14- حل تست

 

روش مطالعه در س عربی(afbadvd.ir)

عربی، دومین درس دفترچه‌ عمومی آزمون سراسری است که در میان بیشتر داوطلبان، چندان جایگاه دوست داشتنی و خوبی ندارد. خیلی از داوطلبان با این درس مشکل دارند و وقتی اسم عربی می‌آید، اخم هایشان درهم می‌رود و از نظر برخی از داوطلبان هم، امان از عربی و سختی‌هایش! اما کافی است که پای اظهار نظر گروه دیگری از داوطلبان نیز بنشینیم. از نظر آنان، اگر درس عربی، طبق اصول درست مطالعه این درس خوانده شود، واقعاً درس چندان سختی نیست؛ بلکه شیرین و جذاب نیز هست. اگر جزو داوطلبان این گروه هستید به شما تبریک می‌گویم و اگر از جمله داوطلبانی هستید که به دلیل سختی عربی از مطالعه آن صرف‌نظر کرده‌اید، باید اشاره کنیم که عربی درس مهمی است و با وجود اینکه ضریب ۲ دارد، اما به دلیل اینکه بسیاری از داوطلبان در نحوه مطالعه و تست‌زنی این درس مشکل دارند، نمی‌توانند درصد خوبی در کنکور در این درس کسب کنند. به همین دلیل، گروهی که در این درس، چند تست درست بیشتر در مقایسه با دیگران می‌زنند، می‌توانند رتبه قابل قبول‌تر و بهتری به دست آورند.

 

اگر برای شما هم مانند بسیاری دیگر از داوطلبان، کسب رتبه خوب و رسیدن به آرزوها و اهداف مورد نظرتان ارزشمند است، حتماً به درس عربی به عنوان یک درس مهم توجه داشته باشید. برخی از شما حتماً با خودتان می گویید که «من در این درس ضعف دارم و الان چطور می‌توانم نتیجه خوبی در این درس بگیرم؟» در جواب شما باید بگوییم که اگر از همین الان و طبق اصولی که در این مقاله اشاره می‌کنیم، درس عربی را جزو برنامه مطالعاتی خود بیاورید، حتماً می‌توانید نتایج بسیار خوبی کسب کنید. ما افرادی را در سال‌های قبل داشته‌ایم که در همان سال کنکور، عربیِ خود را با تلاش و کوشش تقویت کردند و به حد بسیار خوبی رساندند.

حتماً این سوال پیش می‌آید که اگر بخواهیم درس عربی را بخوبی برای کنکور مطالعه کنیم، اول چه چیزی را باید بخوانیم و از کجا شروع کنیم. برای پاسخ به این سؤال، لازم است که بدانید سؤالات عربی در کنکور شامل چند قسمت است: ترجمه،‌ درک مطلب و قواعد.

۱- بخش اول، ترجمه، که تقریباً شامل هشت سؤال است و ترجمه عربی به فارسی، ترجمه فارسی به عربی(تعریب) و سؤال مفهوم را در بر می‌گیرد.

۲- بخش دوم، درک مطلب است که تقریباً ۹ سؤال را در بر می‌گیرد و شامل سؤالات از متن و تشکیل (حرکت‌گذاری) و تجزیه و ترکیب (التحلیل الصرفی والاعراب) است.

۳- بخش سوم، مربوط به قواعد عربی دو و سه است که شامل سؤالات اعلال، مرفوعات، منصوبات و سؤال از انواع اعراب و اعراب فعل مضارع و صفت و مضاف الیه و… می‌شود.

اگر به این بودجه بندی توجه کنید، متوجه خواهید شد که اگر هشت سؤال ترجمه و چهار سؤال درک مطلب را، که همگی مربوط به دانستن ترجمه است، با هم جمع کنیم، این سوالات حدود پنجاه درصد از سؤالات کنکور عربی را دربر می‌گیرد؛ البته حتماً می‌دانید که گاهی پاسخگویی به قواعد نیز، مستقیم یا غیرمستقیم، با دانستن ترجمه ارتباط دارد؛ با وجود این، ارزش ترجمه و درک واژگان،ارزشی بیش از پنجاه درصد را داراست. به همین خاطر، به شما داوطلب عزیز پیشنهاد می‌کنیم که کار خواندن عربی را با ترجمه شروع کنید و تا آخر، مطالعه و تست و تمرین و … را در این قسمت رها نکنید.

به عنوان گام اول در ترجمه، سراغ انواع فعل ها بروید و سعی کنید که به آن افعال تسلط کافی پیدا کنید و پس ازمرور افعال، شروع به تست زدن نمایید و اشکالات و نقاط ضعف خود را پیدا کنید و تا آنجاکه می‌توانید، دایره فراگیری لغات خود را افزایش دهید و اگر می‌خواهید در ترجمه واقعاً موفق باشید سعی کنید که هر وقتی هر تست عربی را می‌بینید، به لغات آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و آنها را به خاطر بسپارید. پساز مدتی این کلمات، عبارات و واژگان تکرار می‌شود و به این صورت، شما می‌توانید در ترجمه متون عربی موفق شوید.

در گام دوم باید به سراغ متون درک مطلب بروید. این متن‌ها، علاوه بر فعل‌ها، شامل لغات مهم نیز هستند. خواندن این درک مطلب‌ها توانایی شما را در ترجمه متونی که در کنکور داده می‌شود، بالا خواهد برد؛ پس با حوصله، همه لغات مشکل را بیابید و یاد بگیرید. برای انجام این کار، به صورت آهسته و پیوسته، هفته‌ای یک تا سه متن درک مطلب بخوانید و سعی کنید که به آن مطالب تسلط پیدا کنید. پس از مدتی که به خواندن و ترجمه درک مطلب پرداختید، متوجه می‌شوید که چقدر درک مطلب برایتان راحت‌تر و آسان‌تر شده است. علت آن هم تکراری بودن بسیاری از لغات و فعل‌هاست.

دو نکته‌‌ای که در زمینه ترجمه متون عربی شما داوطلب عزیز باید بدانید، این است که در عربی با دانستن ریشه یک فعل و زمانی که یک فعل در آن صرف شده است، می‌توانید در ترجمه بسیار پیشرفت کنید؛ به علاوه اینکه در عربی، بسیاری از لغات مشتق هستند؛ یعنی ریشه فعلی دارند و کافی است که شما همان سه حرف اصلی تشکیل دهنده یک کلمه را بدانید؛ به این ترتیب، موفق خواهید شد که با سهولت و به آسانی، معنی کلمه را حدس بزنید.

مرحله سوم یادگیری درس عربی مربوط به قواعد این درس است. در این مرحله سعی کنید که با خود رو راست باشید و ببینید که چقدر از قواعد عربی را می‌دانید و چه مقدار آن برای شما نامفهوم است. پاسخ به این سؤال، بسیار مهم است؛ چون قواعد عربی در بیشتر موارد به صورت زنجیروار به هم پیوسته‌اند؛ مثلاً بحث فعل و انواع آن، که در عربی راهنمایی آمده است، نقش مهمی در یادگیری شما در نحوه ساختن فعل امر و اسم فاعل، اسم مفعول و … دارد.

اگر واقعاً در قواعد ابتدایی و اولیه مشکل دارید، اصلاً اشکالی ندارد که سری به جزوات و کتاب‌های راهنمایی خود بزنید و آنها را دوباره مطالعه کنید تا هم بهتر و هم با سهولت بیشتری قواعد دبیرستان را یاد بگیرید؛ پس از انجام این کار و فراگیری مقدمات، خلاصه‌ای از قواعد را تهیه کنید و در آن، نکته‌های خیلی مهم و استثناها را یادداشت کنید و پس از آن سعی کنید که تست آن موضوع را بزنید؛ البته باید توجه کنید که در ابتدا ده تا پانزده تست را انتخاب کرده و هر یک از آن تست‌ها را در زمان کمتر از یک دقیقه بزنید و سپس برای هر تست زده شده، درصد بگیرید و بعد از آن با مراجعه به پاسخنامه، اشکالات و نقاط ضعف را خود پیدا کرده و سعی کنید که با مراجعه به قواعد خلاصه شده یا قواعد مفصل در کتاب، مطالب را در ذهن خود تثبیت نمایید. در این حالت است که شما کم کم به قواعد عربی تسلط پیدا می‌کنید. اگر در یادگیری قواعد در این مرحله هنوز مشکل داشتید، دوباره به سراغ جزوه و کتاب‌هایتان بروید یا از دوستان و معلمتان کمک بگیرید؛ اما هیچ یک از قواعد را یاد نگرفته یا با یادگیری ناقص رها نکنید؛ زیرا در عربی، فراگیری بسیاری از قواعد در یادگیری قواعد بعدی مؤثر هستند و نقص در یادگیری هر یک باعث می‌شود که شما قواعد بعدی را نیز نتوانید بخوبی و به صورت کامل یاد بگیرید. بعد از رفع اشکال کامل به سراغ تست‌های بعدی بروید و همین طور ادامه دهید.

کار دیگری که برای یادگیری بهتر قواعد می‌توانید انجام دهید، این است که قواعدی را که در مرحله‌ اول یاد گرفتید، روی متن پیاده کنید؛ یعنی متن درس را تجزیه و ترکیب کنید؛ مثلاً اگر در درس استثناء هستید «مستثنی» و «مستثنی‌منه»ها را در متن درس پیدا کنید و ترکیب کنید. آن قدر این کار را انجام دهید تا با قواعد آن درس کاملاً آشنا شوید. بعد از یادگیری قواعد و ترجمه، نوبت به تمرین‌ها می‌رسد. سعی کنید که تمرین‌های کتاب را خودتان بدون نگاه کردن به جزوه‌ حل کنید؛ حتی می‌توانید که کمی آنها را تغییر داده و باز هم حل کنید؛ به‌طور مثال، در مبحث اعلال، فعل معتل ناقص را تبدیل به اجوف کنید و بار دیگر در ذهنتان به سؤال پاسخ دهید.

مرحله آخری که در مطالعه عربی برای کنکور باید انجام دهید این است که تست‌های جامع را در زمان مقرر شده در کنکور بزنید و معلومات، سرعت و مهارت خود را بسنجید. این کار باعث می‌شود تا آمادگی خود را در زمان‌بندی خاص تجربه نمایید و بتوانید تسلطتان به اطلاعات را با زمان بندی هماهنگ کنید. در این زمان به خودتان یاد بدهید که با هماهنگی زمان و اطلاعاتتان از تست‌های سخت بگذرید تا بتوانید تمام سؤالات را بخوانید و از معلوماتتان حداکثر استفاده را ببرید.

علاوه بر مطالبی که در بالا به آن اشاره شد، در خواندن درس عربی به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱- در درس عربی نزدیک به هشتاد درصد از قواعد و دستور زبان عربی مطرح می‌شود و بقیه از ترجمه لغات و متون عربی و … است؛ پس حتماً به بودجه‌بندی سؤالات توجه کنید و اگر تازه تصمیم به مطالعه این درس گرفته‌اید، با توجه به نقاط قوت و ضعف و توان مطالعاتی خود برنامه‌ریزی کنید.

۲- خواندن قواعد را از پایه شروع کنید و آنها را برای خود همراه با مثال خلاصه نویسی نمایید.

۳- به لغت‌آموزی در این درس توجه داشته باشید؛ زیرا با لغت آموزی خوب می توانید در زمان پاسخگویی صرفه‌جویی کنید؛ به علاوه، این عمل، دقت شما را در قسمت‌های دیگر زبان عربی افزایش خواهد داد.

۴- از لغات و اصطلاحات مشکل فیش برداری کنید.

۵- در درس عربی به اعراب کلمات (منصوب، مرفوع، مجرور و مجزوم) دقت ویژه داشته باشید.

۶- فراموش نکنید که شرط مهم و اساسی ماندگاری مطالب در ذهن، مرور آنها به صورت مداوم است. بهترین مرور، به ترتیب، یک روز، یک هفته و یک ماه پس از اولین مطالعه است.

۷- عربی را پیوسته بخوانید؛ یعنی هر گاه شروع به مطالعه این درس نمودید، تا زمان برگزاری کنکور این مطالعه را ادامه دهید.

۸- در هنگام تست زنی یا در هنگام بررسی تست‌ها، چهار گزینه را مورد بررسی قرار دهید و گزینه‌های غلط را با بیان دلیل اشتباهات آنها کنار بگذارید. با انجام این کار، شما عملاً چهار تست را حل کرده‌اید.

۹- نگاه کردن به پاسخ‌های تشریحی سؤالات عربی، بعد از پاسخ دادن، بسیار ضروری است و خیلی به شما کمک خواهد کرد؛ هر چند تست را درست پاسخ داده باشید. توجه کنید که هنگام مطالعه پاسخ‌های تشریحی، حتماً هر چهار گزینه را بررسی کنید.

۱۰- اگر قواعد عربی را درس به ‌درس نمی‌خوانید و به صورت موضوعی مطالعه می‌کنید، حتماً سعی کنید که درس‌های کتاب را نیز در زمان خود مطالعه کنید.

 

  انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1727

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

 به نام خدا  ست جدید کردی و آذری ۶.۸(جمیل بایرامی) برای سیستم  عامل اندروید و ویندوز منتشر شد  پر ریتم و ساز ترین و پر قدرت ترین  ست موجود در این سبک  کیفیت تظمینی (برگشت وجه )در صورت نارضایتی دارای آکورد متغیر  مناسب برای مجالس و رقص های دسته ای  (برای ارگ ۲۰۲۰ تا ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

کارت ویزیت تعویض روغن

کارت ویزیت تعویض روغن

طرح بسیار شیک، متفاوت و جذاب کارت ویزیت تعویض روغن و اتوسرویسفرمت PSD آماده چاپ ... ...

سازهای خوداجرای کردی ترکی بسیار زیبا کاملل

با عرض سلام . این مجموعه یکی از بهترین مجموعه ها ساز های خود اجرا میباشد که بیش از 100 عدد ساز خود اجرا در داخل ان قرار گرفته است . دوستان این مجموعه ساز ها همه سبک ها توش هست نیاز به توضیح اضافه نیس. ... ...

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف پسوند فایل ها: pdf پی دی اف، پاورپوینت ppt(x)   ... ...

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF Step-by-step instructions show how to use the Guide to Nursing Diagnoses and Guide to Planning Care sections to create a ... ...

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای ... ...

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt این بسته شامل: 1- خلاصه کامل کتاب 84 صفحه به صورت pdf 2- هدیه ویژه: فصل اول و دوم و سوم به صورت پاورپاینت فصل اول: روانشناسی رشد کوذک 55 صفحهفصل دوم: مبانی ریستی و محیطی 66 صفحهفص سوم: رشد پیش از تولد،تولد،و نوزاد، ... ...

هدیه های آسمان ششم

هدیه های آسمان ششم

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب هدیه های آسمان پایه ششم قرار داده شده است که می تواند در طول یک سال مورد استفاده قرار گیرد این آزمون ها در دو قالب word و pdf هستند و شما می توانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد کنید. ... ...

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3)) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 18 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ... ...

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2 تالیف آتناسیوس پاپولیس  - یو اس پیلای برگردان نجمه رحیمی شاندیز به تعداد 248 صفحه pdf   معنی احتمال قضایای احتمال آزمایشات تکرار شده مفهوم متغیر تصادفی توابع متغیر تصادفی دو متغیر تصادفی دنباله ... ...

۸ نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

۸ نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

۸نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید   این روزها و با گسترش آپارتمان‌ نشینی، دسترسی به گل و گیاه و داشتن باغچه بسیار کمتر شده است. از آنجا که روح انسان نیاز به طراوت و شادابی دارد، لازم است که این نیاز را به شکل دیگری جبران کنیم. برای این منظور ... ...

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي     روان‌شناسی فیزیولوژیک یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است. علم روان‌شناسی همچون دیگر شاخه‌های معرفت ریشه در کنجکاوی‌ها و نیازمندی‌های آدمی دارد. روان‌شناسی فیزیولوژیک که امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های روان‌شناسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ... ...

The Premonition: A Pandemic Story

The Premonition: A Pandemic Story

The Premonition: A Pandemic Story For those who could read between the lines, the censored news out of China was terrifying. But the president insisted there was nothing to worry about.   Fortunately, we are still a nation of skeptics. Fortunately, there are those among ... ...

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers ThemLearn the history and basics of cryptocurrency and blockchains: There’s a lot of information on cryptocurrency and blockchains out there. But, for the uninitiated, ... ...

Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architecture

Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architecture

  Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architectureThis new textbook provides a comprehensive introduction to every aspect of the technology of low-rise construction. It includes sub-structure (site work, setting out and foundations) and ... ...

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند   لیست زیر را جدی بگیرید و برای سلامتی ذهن و بدن تلاش کنید. سعی کنید با عمق وجود به دریافت انرژی و شادی از موارد ذکر شده توجه نمائید.     * این فایل شامل word و pdf می باشد. ... ...

روانشناسی فروش چیست

روانشناسی فروش چیست

روانشناسی فروش (مقاله) یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر فروشنده حرفه ای باید آن را داشته باشد، استفاده از تکنیک های روانشناختی و همچنین تسلط بر انواع سوگیری های شناختی برای اثرگذاری بر تصمیم گیری مشتریان، به یکی از ضرورت های شغل فروشندگی تبدیل شده است.    * این فایل ... ...

علوم ششم ابتدایی

علوم ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب علوم ششم ابتدایی قرار داده شده است تا بتواند نیازهای شما را برای آزمون از کتاب علوم در طول سالتحصیلی تامین نماید. این آزمون ها به دو صورت word و pdf قرار داده شده است تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن اعمال ... ...

دانلود بک دراپ تولد تم رنگین کمان-کد 4505

دانلود بک دراپ تولد تم رنگین کمان-کد 4505

مشخصات فايل نام فايل:دانلود بک دراپ تولد تم رنگین کمان-کد 4505 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP عرض 2048 PIX کيفيت: 72 DPI ويژگي هاي فايل کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران قيمت کیفیت خوب قيمت مناسب تبديل عکس هاي ... ...

مطالعات اجتماعی ششم

مطالعات اجتماعی ششم

در داخل این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را برای امتحان در طول سال تامین کند. این امتحان ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد نمایید. ... ...

Physics of the impossible

Physics of the impossible

Physics of the impossible A fascinating exploration of the science of the impossible—from death rays and force fields to invisibility cloaks—revealing to what extent such technologies might be achievable decades or millennia into the future. One hundred years ago, ... ...

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution The Balkans, in particular the turbulent ex-Yugoslav territory, have been among the most important world regions in Noam Chomsky’s political reflections and activism over the past couple of decades. Through his articles, public ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما