آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 11
  • بازدید کل : 47891

پیوند ها

روش مطالعه شیمی


 بسته فوق العاده فیزیک

روش خواندن درس شیمی( معین فلاحتگر)

نکات مربوط به درس شیمی….

1- کتاب درسی از اهمیت بسیار زیادی برخورداره…..میشه گفت با مطالعه کتاب درسی میتونین تا حد 90 درصد سوالای کنکور رو جواب بدید….به شرطی که کاملا رو مطالبش تسلط داشته باشین و هر چی گفته رو بخونین و بفهمین…

2- کتاب کمک آموزشی خوب یه کتاب معروفه که همه کسانی که رتبه آوردن و نیاوردن اونو خوندن و ازش راضی هستن…آموزش شیمی مبتکران تالیف بهمن بازرگانی….از نظر من این کتاب بهترین کتاب آموزشی که تو عمرم دیدم و خوندم…..با خوندن این کتاب و کتاب درسی فکر میکنم دیگه کلا شیمی رو بفهمین و قادر باشین هر گونه سوالی رو جواب بدین….دیگه نیاز به کتابهای در پیت و سی دی های استاد ………نیست….

3- در مورد کتاب تست هم من از کتابهای تست بهمن بازرگانی استفاده میکردم که خیلی خوب بودن…اما مثل اینکه جدیدا کتاب سبز رفته رو دست مبتکران و تستای جالبناکتری رو زده….به هر حال یه کتاب تست هم بگیرین و بعد خوندن مباحث تستاشم بزنین…

4- توزیع تستای کنکور تقریبا بین 3 سال یک نواخته یعنی از سال دوم و سوم و پیش به یک میزان سوال میاد….و تستای پیش هم به طور مساوی بین پیش 1 و پیش 2 توزیع شده….تعدادی تست محاسباتی دارین که این تعداد سر کنکور ما زیاد شده بود…و خیلیلا کپ کردن از این همه محاسبات زیاد….امسال رو ندیدم که چه جوری بوده…بقیه تستا تقریبا جز تستای سرعتی محسوب میشن البته مواظب باشین که همه جا سرعت زیاد به خرج ندین..بعضی جاها از استثنا ها سوال میدن که ممکنه حواستون نباشه و اشتباه جواب بدین

5- برای مهارت در تستای محاسباتی باید تمرین کنین و تا میتونین تستای محاسباتی رو در زمان کم و دقت بالا حل کنین…تستای محاسباتی معمولا مربوط به چند مبحث میشه …استوکیومتری ، تعادل،آنتالپی،و سینتیک ….

در تعادل باید مواظب باشین که حجم ظرف چند لیتره مثلا و شاید چیز دیگه ای اون وسط داده باشن که محاسبات رو راحت تر یا سخت تر میکنه…در مورد آنتالپی هم باید مرد محاسبات باشین ….همه اعداد تو این قسمت اعشاری اونم خفن هستن …..مخصوصا اگه آنتلپی پیوند رو بدن بعد از خط زدن پیوندهای مشترک بین دو طرف باید ضرب و جمع انجام بدین…تنها راه خوب عمل کردن تو این تستا اینه که در سخت ترین شرایط بتونین این تستارو با آرامش ،دقت و سرعت بالا حل کنین و برای این مقصود باید تا میتونین از این تستا حل کنین.

روش مطالعه شيمي(امير اديبي)

1- جايگاه:

شيمي در گروه رياضي و تجربي يک درس اختصاصي محسوب مي شود و 3 برابر دروس عمومي ضريب دارد، اما با توجه به اولويت هاي انتخاب رشته و اينکه رشته مربوط به آن اولويت در چه زير گروهي باشد، ضريب آن نسبت به ديگر دروس اختصاصي تغيير خواهد کرد.

در گروه تجربي پس از درس زيست شناسي، شيمي، دومين درسي است که مورد توجه داوطلبان واقع مي شود و زمان مطالعه را به آن اختصاص مي دهند. همين امر باعث مي شود با وجود يکسان بودن کتاب درسي و تعداد واحدهاي درسي در دو گروه رياضي و تجربي معمولاْ سطح نمرات شيمي دانش آموزان تجربي از رياضي بالاتر و در کنکور نيز متوسط درصد بالاتري را کسب نمايند.

در گروه رياضي جايگاه درس شيمي پس از رياضي و فيزيک است و ساعات مطالعه آن کمتر از درس هاي رياضي و فيزيک مي باشد. چون قسمت زيادي از مطالب درس شيمي حفظي است، برخي دانش آموزان رشته رياضي اقبال کمتري به آن نشان مي دهند و حتي زمان کمتري از برخي دروس عمومي براي شيمي مي گذارند. در مقابل دانش آموزاني که براي درس شيمي وقت مناسبي مي گذارند نسبت به ديگر دانش آموزان رشته رياضي از يک جهش قابل توجه در رتبه و تراز کلي برخوردار مي شوند. با توجه به نزديک بودن رقابت ميان قسمت عمده شرکت کنندگان در دروس رياضي و فيزيک، شيمي درس تعيين کننده مي شود و باعث جهش رتبه آنها مي شود.

2- محتواي کلي:

قسمت عمده درس شيمي و محتواي آن در مقايسه با دروس ديگر ساده و قابل فهم است و بدليل ارتباط مستقيم آن با زندگي روزمره دانش آموزان به خوبي با آن ارتباط برقرار مي کنند. مطالعه و وقت گذاشتن در اين درس به سرعت نتيجه مي دهد و باعث رشد سريع درصد و نتايج آزمون ها مي شود و چون يک درس اختصاصي است رشد آن باعث کسب رتبه مناسب تر و تراز بالاتري شده و موجب تقويت روحيه دانش آموزان خواهد شد.

3- منابع آزمون:

کتاب شيمي سال دوم با 5 بخش، کتاب شيمي سال سوم به 3 بخش و کتاب پيش دانشگاهي با 4 بخش منابع طرح سوال شيمي در آزمون سراسري و آزاد هستند.

از نظر تعداد سوال هاي طرح شده اين سه کتاب اهميت تقريبا يکساني دارند.

از نظر محتواي علمي و سختي مباحث، بخش 4 شيمي سال دوم، بخش يک شيمي سال سوم و بخش 3و4 شيمي پيش دانشگاهي داراي مطالب مفهومي تر و مشکل تري مي باشند.

4- مهم ترين منبع مطالعه:

مهمترين منبع براي مطالعه متن کتاب درسي است. هيچ کتاب کمک آموزشي يا جزوه درسي نمي تواند جاي کتاب درسي را بگيرد. تمام سوال ها با توجه به متن کتاب درسي طرح مي شوند. سوال هاي مطرح شده در متن کتاب درسي در قالب "فکر کنيدها" يا "همچون دانشمندان" هميشه از جمله مهمترين منابع طرح سوال محسوب مي شوند و بايد توسط دانش آموزان حل و بررسي شوند.

استفاده از شکل ها، جدول ها و نمودارهاي کتاب درسي بعنوان سوال يک شيوه رايج طرح سوال است.

برخي از تست ها جنبه محاسباتي دارند و شامل اعداد اعشاري مي شوند که قابل ساده کردن نبوده و جزو محاسبات وقت گير محسوب مي شوند. با توجه به ممنوع بودن استفاده از ماشين حساب به نظر برخي دانش آموزان حل اينگونه تست ها وقت زيادي مي برد و ضرورت ندارد، در حاليکه در عمل وقت مناسبي را مي گيرند و بر خلاف تست هاي مفهومي و شبهه دار حتماً به جواب درست مي رسند. زمان گذاشتن و حل اين تست ها کاملاً توصيه مي شود.

هر چند مطالب بيشتر "بدانيدها" در متن کتاب درسي جزو منابع طرح سوال آزمون نمي باشند اما نبايد کاملاً ناديده گرفته شوند.

مطالب "بيشتر بدانيد" را مي توان به دو دسته کلي تقسيم کرد. برخي از آن ها کاملاً مکمل درس مي باشند. مثل نظريه اسيد و باز لوييس در صفحه 55 يا نحوه عملکردشناساگرها در صفحه 64 که مانند مطالب متن کتاب براي درک مفاهيم به آن نياز داريم. برخي ديگر مطالب کاملاً حاشيه اي هستند که به تکميل معلومات عمومي و مطالب جالب توجه علمي مي پردازند. مثل بيشتر بدانيد صفحه 62 در مورد عملکرد اسيد معده، مطالعه اين بيشتر بدانيدها براي کنکور اهميت کمتري دارد و به خاطر سپردن جزئيات آن ها اولويت ندارد.

5- خلاصه نويسي يک مهارت مهم:

خلاصه برداري از مطالب حفظي مخصوصاً در مورد فصل هايي مثل فصل 1و2 سال دوم به صورت فلش کارت يا فيش جعبه لايتنر در به خاطر سپردن آن ها بسيار موثر است و کاملاً توصيه مي شود.

يک خلاصه نويسي خوب حتماً بايد پس از يک يا چند بار مطالعه دقيق و عميق متن صورت گيرد. در متن خلاصه شده فقط موضوعاتي نوشته مي شود که اهميت بيشتري دارند و ممکن است فراموش شوند و با کوتاه ترين جملات و عبارت هايي که مفهوم را مي رسانند نوشته مي شوند.

بهتر است در هر صفحه يا فيش خلاصه برداري يک موضوع و مطلب نوشته شود تا پس از به خاطر سپاري بتوان آن ها را از ديگر فيش ها جدا کرد.

خلاصه نويسي هر فرد تنها براي خود آن فرد قابل استفاده است به عبارت ديگر هر دانش آموز بايد خلاصه هاي مربوط به خود را شخصاً تهيه نمايد. ممکن است يک مطلب خلاصه شده براي يک دانش آموز مهم و براي دانش آموز ديگر يک موضوع بديهي باشد که نياز به خلاصه شدن ندارد.

نوشتن خلاصه ها در به خاطر سپاري آن ها کمک مي کند، زيرا سطح عميق تري از حافظه هنگام نوشتن استفاده مي شود. بهتر است هنگام نوشتن خلاصه ها آن ها را با صداي بلند بخوانيم بطوريکه حافظه شنيداري نيز در به خاطر سپاري هم زمان با نوشتن کمک کند. نبايد خلاصه نويسي را به نوعي تلف کردن وقت تصور کرد؛ وقتي که براي خلاصه نويسي استفاده مي شود، جرو ساعت هاي مطالعه آن درس است و به هنگام استفاده از خلاصه ها براي مرور مطالب چندين برابر باعث صرفه جويي در وقت مطالعه خواهد بود.

بهترين وقت تهيه خلاصه ها در تعطيلات تابستان و در طول سال تحصيلي است و بايد حتماً قبل از تعطيلات عيد تمام شود و بيشتر ميزان استفاده از خلاصه ها در ايام مطالعات جمع بندي و بعد از تعطيلات عيد است.

روش مطالعه شیمی (ماشاا... سلیمانی)

  • اهمیت درس: با توجه به اختصاصی بودن این درس و تعداد تستی که در کنکور سراسری دارد، به عنوان یکی از دروس با اهمیت قلمداد می‌شود، به ویژه در کنکور رشته‌ی تجربی که ضریب بالاتری دارد و دومین درس پراهمیت می‌باشد.

 

  • در کنکور سال‌های اخیر، نکته‌ی جالب توجه این بوده است که اهمیت هر یک از پایه‌های دوم، سوم و چهارم در کنکور سراسری تقریباً یکسان بوده و توزیع تست‌ها گواه این مطلب است. به طور مثال: در کنکور سراسری سال 89 رشته‌ی تجربی، توزیع تست‌ها به شرح زیر بوده است:

پایه‌ی دوم،11 تست (3 تست فصل 1، 2 تست فصل 2، 1 تست فصل 3،3 تست فصل 4،2تست فصل 5)

پایه‌ی سوم،11 تست (4 تست فصل 1، 3 تست فصل 2، 4 تست فصل 3)

پایه‌ی چهارم،13 تست (3 تست فصل 1، 2 تست فصل 2، 4 تست فصل 3، 4 تست فصل 4)

توجه:زمانی که به درس شیمی در کنکور سراسری اختصاص می‌دهند، 35 دقیقه می‌باشد که با توجه به حجم مسائل در کنکورهای اخیر کافی نیست و لازم است به خوبی در حل مسائل خبره باشیم.

 

  • توصیه‌ی ویژه‌ای که به داوطلبین عزیز کنکور سراسری می‌شود، مطالعه‌ی دقیق متن کتاب و بررسی دقیق‌تر کنکورهای سراسری چند سال اخیر (از سال 83 به بعد) می‌باشد تا با چگونگی سبک سؤالات آشنا و مطالعه‌ی خود را هدف‌دارتر پی‌گیری کنید.

 

  • در درس شیمی می‌توان مباحث را به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

1 -مباحثی که در آن‌ها مطالعه‌ی مستمر بیش از تست زدن مورد توجه است، مانند مباحث پایه‌ی دوم، فصل 1 و 2 سال چهارم، (خلاصه‌نویسی کردن در این مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است).

2-مباحثی که در آن‌ها تست زدن کمک شایانی به تسلط در این مباحث می‌کند، مانند پایه‌ی سوم و فصل 3 و 4 پایه‌ی چهارم (توصیه می‌شود برای مباحث فصل 3 و 4 پایه‌ی چهارم، تست‌زنی را پس از مطالعه‌ی کتاب و جزواتی که در اختیار دارید، به تأخیر نیاندازید).

 

فصل 1 سال دوم:تا صفحه‌ی 20 متن کتاب علامت‌گذاری (های‌لایت) شود ولی از مدل کوانتومی به بعد، از یک جزوه‌ی تکمیلی استفاده شود، سپس از یک کتاب تست، تعدادی تست علامت‌دار کنید و هر چند وقت یک بار مرور کنید.

فصل 2 سال دوم:تا صفحه‌ی 45 متن کتاب و از پدیده‌های تناوبی به بعد، پس از مطالعه از یک جزوه تکمیلی بیش‌تر تست بزنید.

فصل 3 و 4 سال دوم:ابتدا کتاب و سپس جزوه‌ی درسی خود را خوب مطالعه کنید اما تست زدن اهمیت بیش‌تری دارد و تا می‌توانید تست بزنید.

فصل 5 سال دوم:فقط متن کتاب را خوب بخوانید اما در بحث نامگذاری آن‌ها، تمرین بیش‌تری داشته باشید و تست‌های کنکور سراسری را بزنید و تکرار کنید.

فصل 1 سال سوم:تا ابتدای موضوع استوکیومتری کتاب را خوب بدانید (1 تست در کنکور دارد) – در حل مسائل با تست‌زنی به تسلط می‌رسید (توصیه می‌شود در حل مسائل از روش تناسب استفاده کنید).

فصل 2 و 3 سال سوم:فقط متن کتاب را خوب بخوانید و علامت‌گذاری کنید، سپس تست‌های کنکور سال‌های اخیر را بزنید (در این دو فصل، تستی خارج از سطح کتاب مطرح نشده است).

فصل 1 و 2 سال چهارم:معمولاً دانش‌آموزان با این دو فصل مشکل ندارند و برای دوره‌ی بهتر از یک کتاب تست، تست‌هایی که از قبل علامت‌دار کرده‌اید را مجدداً حل کنید.

فصل 3 سال چهارم:بهتر است فصل را 3 قسمت کنید و هر قسمت از کتاب را به خوبی مطالعه کنید و بلافاصله تست بزنید تا به موضوع درس مسلط شوید (در این فصل بهتر است جدول صفحه‌ی 58 را به خاطر بسپارید).

فصل 4 سال چهارم:مشابه فصل 3 سال چهارم عمل کنید (بهتر است در این فصل نیز سری الکتروشیمیایی در تست‌های فلزی به خاطر بسپارید).

 

روش مطالعه ی درس شیمی (نوشته ی محمد کاظم میدانی)

آخرین درس کنکوره و تو هر دو رشته ی ریاضی و تجربی هم 35 تا سوال داره ، اهمیتش برای تجربیا بیشتر از ریاضیا هست ولی برای هر دو رشته به اندازه ی کافی مهمه . سوالاش تو کنکور تقریبا میشه گفت همواره از نظر سختی سیر صعودی داشته . در کل در رشته ی ریاضی ، سوالات فیزیک تقریبا سختی و سبک ثابتی داشتند ، شیمی تقریبا همیشه سخت تر شده و ریاضیات نوسان داشته. از سه سال دوم و سوم و پیش به اندازه ی تقریبا مساوی سوال میاد و به همین ترتیب تو دفترچه ی سوالات هستند.

روش مطالعه شیمی 2

شیمی 2 پایه ی شیمی برای کنکوره ، دو فصل اولش به شدت مهم هستند و با فهمیدن و کار کردن درست اون ها فصل های بعد براتون میشه سر زدن به یه قسمت شیمی و یاد گیری یک مطلب خاص ولی اگه بر این مطالب مسلط نشید هر فصل دیگری از شیمی هم براتون میتونه مشکل ساز بشه . مطالب حفظی شیمی2 زیاده و از طرفی همونطور که گفتم باید خوب به مفاهیمش مسلط شید پس باید حوصله کنید و چندین بار مطالب رو مرور کنید. کتاب درسی شیمی2 بهترین منبع برای شماست. چندین بار زیر و روش کنید ، هر نکته ی جدیدی رو فهمیدین سعی کنید حاشیه نویسی کنید. هر چند وقت یکبار یه سر به کتاب بزنید و مطالب ترکیبی با فصل های بعد رو هم بنویسید. برای تست و مباحث مفهومیش هم از یه کتاب کمک درسی مناسب استفاده کنید و به مقدار فراوان تست بزنید تا جایی که تست ها رو با چشم حل کنید…وقتی یه عدد اتمی رو گفتند بدونید کدوم عنصر هست و آخرش چی هست ، وقتی خواستین ساختار لوویس یه ماده رو رسم کنید از قبل باهاش آشنا باشید و سریع رسم کنید و … . اگه بخواین تو شیمی وقت کم نیارین لازمه که سوالات حفظی رو سریع جواب بدین و شیمی 2 بهترین فرصته .( منبع پیشنهادی : شیمی2 مبتکران- کار آسون تر : شیمی 2 گاج

روش مطالعه شیمی 3

شیمی 3 در ظاهر آسون تر از شیمی 2 هست ولی مسائل شیمی3 میتونه وقت زیادی از شما سر جلسه ی کنکور بگیره…اگه به دنبال درصد بالایی هستین بدونید که چاره ای نیست ، باید اونقدر تمرین کنید تا بتونید سر جلسه ی کنکور ، آرامش خودتون رو حفظ کنید و با سرعت و دقت سوال رو حل کنید. فصل 2 سوالات آسون تری داره و فصل 3 هم کمی حفظی تر میشه ولی در کل شیمی3 ، شیمی مسائل هست. بعد از خوندن کلیت مطالب و نکات حفظی کتاب با جزوه یا درسنامه ی یک کتاب کمک درسی مناسب همراه بشین و بعد از خوندن هر مطلب چند مثال خوب ازش حل کنید تا بتونید با سرعت مناسبی سوال رو حل کنید، سعی کنید تو حل مسائل یک راه مناسب رو پیدا کنید و از اول تا آخر با همون روش کار کنید و روش حلتون رو زیاد عوض نکنید. برای مثال ها وقت برای خودتون در نظر نگیرید و سعی کنید فقط با توجه به مفهوم ، سوال رو حل کنید. بعد سراغ تست های تک به تک برین و چند تست رو خوب تحلیل کنید و بعد از اون برای هر تست وقت بگیرید و سعی کنید با خودتون در حل مسائل مسابقه بدین و رکورد بزنید ! بعد از اینکه خوب روی مباحث مسلط شدین به صورت مجموعه ای و زمان دار تست بزنید تا بتونید تو زمان کم مسائل رو حل کنید و نقاط ضعف و بی دقتی هاتون رو بشناسید. ( منبع پیشنهادی : شیمی3 مبتکران – خیلی سبز – کار آسون تر : گاج)

روش مطالعه شیمی پیش
شیمی پیش 1 دو فصل آسون داره که مطالبش مفاهیم ساده ای دارن…برای اونا هم تا میتونید تست بزنید تا سوالات رو خیلی سریع جواب بدین و این سوالات رو به خاطر بی دقتی یا هر چیز از دست ندین. شیمی پیش2 مطالب حفظی تر و دشوارتری داره…اسید و باز خیلی گسترده هست و باید پایه ی شیمی خوبی هم براش داشته باشین…همچنین این فصل هم مطلب حفظی و هم مسائل داره پس باید وقت خوبی روش بذارین. الکتروشیمی هم مطالب خیلی حفظی داره و وقت زیادی رو می طلبه و همچنین باید مرور خوبی هم رو مباحثش داشته باشین ولی اگر خوب روی متن کتاب و مفاهیمش مسلط شین ، تست های به شدت آسونی در کنکور داره که میتونید در چند ثانیه حل کنید. ( منبع پیشنهادی: شیمی پیش 1و2 گاج – کار سخت تر : شیمی پیش مبتکران و خیلی سبز)

اگه از تابستون شروع کردین ، فعلا به دنبال شیمی پیش نرید و روی پایه کار کنید…اگه در طول سال دوم و سوم نخوندین و میخواین از پایه شروع کنید حتما باید از شیمی2 شروع کنید و بعد شیمی های دیگه.

 

روش مطالعه شیمی(علیرضا پزشکی)

به‌خاطر داشته باشيد که خواندن 10 صفحه از کتاب شيمي مشابه خواندن 10 صفحه از يک کتاب تاريخ و يا ادبيات نيست، متن مربوط به اين درس پيچيده‌تر است زيرا که مي‌تواند شامل: فرمول‌ها، نمودارها، تصاوير و مفاهيم مشکل باشد. بنابراين شما نياز داريد تا براي خواندن ، فکر کردن و انجام تکاليفتان زمان بيش‌تري را اختصاص دهيد. به عنوان مثال ؛ممکن است براي تسلط بر5 صفحه از يک کتاب شيمي نياز به 50 دقيقه زمان باشد.

  1. سعي کنيد تا قدرت انتقال خود را بهبود ببخشيد. به همين خاطر تکاليفتان را دسته‌بندي کنيد و آن‌ها را به قسمت‌هاي کوچک‌تر تقسيم کنيد؛ براي مثال براي مطالعه ي 20 صفحه از کتاب آن را به 4 بخش 5 صفحه اي تقسيم بندي کنيد.
  2. به طور فعال مطالعه کنيد و به دنبال ايده ها وفکرهاي بهتر براي يادگيري باشيد و نکات مهم را برجسته ونکات خیلی مهم را در حاشیه کتاب یاد داشت ،واز ايده هاي کليدي در حاشيه کتاب استفاده کنيد.هنگامي که شما مي خواهيد در حاشيه کتاب خود مطالبي بنويسيد بهتر است که از ايده و تفکر خود مثال ها و يا فرمول ها را شرح دهيد؛ زيرا اين روش به اندازه ي کلمات داخل متن مهم هستند .
  3. هنگام مطاله ممکن است يک سري سوال برايتان پيش بيايد،آن ها را در يک کاغذ بنويسيد و سعي کنيد جواب آن ها را پيدا کنيد(از دبیر ،دوستان ،پشتیبان ،فامیل ) در اولين فرصت بپرسيد.
  4. براي ياد داشت هايي که در کلاس و يا کتاب هاي مختلف در ارتباط با درس تهيه کرده ايد ویا نکاتی ذا که از تست ها (مخصوصا تست های نزده وغلط ) استخراج کرده اید، زمان مناسبی در نظر بگيريد و سعي کنيد آن ها را در يک دفترچه مخصوص خلاصه نويسي کنيد.
  5. بلافاصله بعد کلاس وقت مناسبي را جهت ويرايش و مرور يادداشت هاي خود در نظر بگيريد زيرا اين زمان ، بهترين فرصت براي کشف ايده ها و مفاهيمي خواهد بود که شايد سر کلاس از آن ها چيزي متوجه نشده ايد و يا ناقص درک کرده ايد ، و سعي کنيد مطالب را با کتاب درسي خودتان مقايسه کنيد و درستي کشف ايده خود را در يابيد
  6. جهت آماده شدن براي امتحان وقت مناسبي را در نظر بگيريد و تعدادي نمونه سئوال از سالهای کار کنید ،سپس با استفاده از آن ها مسائل مشابه آن ها را مورد بررسي قرار داده براي هر کدام روش حل مناسبي طراحي کنيد . در صورت نياز معادله يا فرمول مربوط به مسائل را از کتاب درسي خود پيدا کنيد.هنگام جواب دادن به سؤالات و مسئله ها به خود اطمينان دهيد که شما قادر هستيد به سوال، جواب مناسبي دهيد. براي افزايش اطمينان مي توانيد از خود بپرسيد که اين مسئله جزء کدام دسته از مواردي است که قبلاً حل کرده ايد ؟ و در ذهن خود مسائلي را بخاطر آوريد که قبلاً در دفترچه مکمل سؤالات کتاب خود به آن ها پاسخ داده ايد.
  7. يکي ازهمکلاسي هاي خود را به عنوان شريک مطالعاتي خود (پارتنر)انتخاب کنيد.و حداقل هفته اي يکبار درس ها را با يکديگر مرور کنيد و مطالب درسي را براي هم شرح دهيد. ( در انتخاب شريک مطالعاتي خود دقت کنيد که او شخصي جدي و قابل اطمينان وصادق در درس خواندن باشد ). و از يکديگر امتحان بگيريد و مطالب را با صداي بلند براي هم توضيح دهيد.
  8. حل تمرين ها و شرح مسائل را با صداي بلند انجام دهيد و تصور کنيد که شيمي را به شخص ديگري درس مي دهيد ، اين روش ،مفاهيم را در حافظه ي بلند مدت قرار مي دهد.
  9. بعد از هر امتحان زمان مناسبي را براي مرور سؤالات امتحاني در نظر بگيريد و به رفع اشکالات خود بپردازيد.

سئوالات دانش آموزان در رابطه با درس شیمی و پاسخ آن

ضريب درس شيمي در کنکور چگونه است؟شيمي يک درس اختصاصي است. در رشته رياضي براي بسياري از مهندسي ها مثل برق، مکانيک، هوا فضا، عمران، مواد، کامپيوتر و فنآوري اطلاعات و گرايش هاي رشته هاي انساني مديريت ها و علوم اقتصادي که داوطلبان رياضي هم مي توانند در آن شرکت کنند، ضريب 2 دارد اما در رشته هاي مهندسي شيمي، پليمر و نفت و مهندسي ايمني و حفاظت و گرايش هاي مربوطه، ضريب 3 دارد . در رشته تجربي براي رشته هاي پزشکي، دندانپزشکي و دامپزشکي و کل رشته هاي پيراپزشکي، صنايع غذايي، زيست شناسي، بيوتکنولوژي و گرايش هاي وابسته به آنها، ضريب 3 دارد. اما در رشته هاي شيمي محض و کاربردي و داروسازي، ضريب 4 دارد. در گرايش هاي انساني مثل مديريت ها براي دانش آموزان رشته ي تجربي، ضريب 2 دارد .

آيا اهميت درس شيمي در رشته رياضي و تجربي يکسان است؟

همان طور که بيان شد، ضريب شيمي در رشته هاي پرطرفدار رياضي و تجربي يکسان نيست. هر چند تعداد ساعت هاي تدريس و کتاب درسي دو رشته يکسان است اما علاقه مندي عمومي و ضريب ها باعث مي شود،اهميت اين درس در رشته تجربي پس از زيست شناسي، در مقام دوم و در رشته رياضي و فيزيک در مقام سوم باشد .

نبايد فراموش کرد، حجم کلي ساعت هاي مطالعه شيمي در برنامه هفتگي مطالعه در دو رشته، نبايد با هم تفاوت چنداني داشته باشد .

در هفته چند ساعت مطالعه درس شيمي لازم است؟

اين بستگي به تعداد کل ساعت مطالعه هر دانش آموز در هفته دارد. براي يک دانش آموز پيش دانشگاهي که در هفته دو روز خالي از درسهاي مدرسه دارد و پنج روز مدرسه مي رود، حداقل 5 ساعت مطالعه شيمي در هفته، کم ترين ميزان مطالعه است که مي توان در نظر گرفت .

آيا ساعت مطالعه درس شيمي براي رشته رياضي و تجربي يکسان است؟هر چند تعداد ساعتهاي درس شيمي و کتاب درسي براي دو رشته يکسان است، اما اهميت اين درس از نظر ضرايب در رشته هاي پرطرفدار دو گروه يکسان نيست . همين باعث مي شود ساعت مطالعه درس شيمي براي دانش آموزان تجربي، 2 تا 3ساعت در هفته از رياضي ها بيش تر باشد. سنگين تر شدن محتواي درس رياضي و فيزيک در رشته رياضي هم باعث کاهش ساعت مطالعه شيمي و افزايش ساعت مطالعه اين دو درس مي شود .

من علاقه اي به حفظ کردن مطالب و درس هاي حفظي ندارم. شيمي را بايد چگونه بخوانم؟

علاقه هاي فردي خود را هنگام انتخاب رشته به کار گيريد، نه هنگام مطالعه درس ها. زمان مطالعه هر درس در برنامه مطالعه هفتگي ما با توجه به حجم آنها و ضريب آنها در کنکور در برنامه ريزي لحاظ مي شوند. علاقه يا عدم علاقه ما به يک درس، نقشي در ساعت مطالعه ما ندارد. براي حفظ کردن مطالب، آمادگي جسمي شما با ديگران فرقي ندارد پس با اين تلقين هاي بي مورد، آمادگي روحي خود را خراب نکنيد و به رتبه خود ضربه نزنيد .دروسی راکه علاقه ندارید اولین جلسه مطالعه شما باشد وبه آخرهای شب که خسته هستید وحوصله کمی دارید منتقل نشود.

آيا اهميت کتابهاي شيمي سال دوم، سوم و پيش دانشگاهي يکسان است؟

بله، يکسان است. تعداد سؤال هاي کتاب هاي پيش دانشگاهي ،سال سوم و سال دوم هر کدام حدود12سؤال در کنکور سراسري سال 91و92 بوده است. (شیمی 2-11تست وشیمی3وپیش هرکدام 12تست)با توجه به اينکه ضريب کل درس ها هم يکسان است، پس ارزش کل سؤال ها با هم برابر است . البته اين به معناي يکسان بودن محتواي علمي سه کتاب درسي نمي باشد اما در عمل، بايد ارزش کلي يکساني براي مطالعه اين سه کتاب درنظر گرفت .

نقش خلاصه نويسي در مطالعه درس شيمي چگونه است؟

بسيار پر اهميت است. يک خلاصه نويسي خوب به دسته بندي مطالب و به خاطرسپاري آنها کمک زيادي مي کند. بهتر است خلاصه نويسي روي فيش هاي جداگانه مثل فيش هاي جعبه لايتنر باشد و بر روي هر فيش، مطالب در ارتباط با يک موضوع نوشته شود. خلاصه برداري حتماً بايد پس از مطالعه عميق صورت گيرد. بيشترين کاربرد خلاصه هاي آماده شده، در دوران جمع بندي و دوره کردن مطالب خواهدبود .درپایان هرفصل یا بخش یک نمودار درخت حافظه یک صفحه ای ترسیم کنید.

مطالعه شيمي پايه (سال دوم و سوم) براي دانش آموزان سال آخر در دوره پيش دانشگاهي چگونه است و اين مطالعه بايد چه زماني صورت گيرد؟

از آنجايي که بسياري از مباحث کتاب پيش دانشگاهي، احتياج به مطالب پيش نيازدارند، در بسياري از مراکز آموزشي که دوره ي درسي را از تابستان شروع مي کنند، يکي از کتاب هاي سال دوم يا سوم را نيز در کنار کتاب پيش دانشگاهي در تابستان تدريس مي کنند. در طول سال نيز کمي از مطالب پايه را مي توان تا امتحانات نوبت اول یا دوم تدريس کرد اما با شروع نیمسال دوم پيش دانشگاهي در ماه هاي دي تا اسفند، حجم زياد و سنگين مطالب شيمي پيش دانشگاهي مانع از پرداختن به درس هاي پايه خواهد بود. به طورکلي، هر چه حجم درس هاي پايه اي که در تابستان دوره مي شوند بيش تر باشد، درطي سال تمرکز مطالعه ي محتواي کتاب پيش دانشگاهي بيش تر خواهد بود .

من در حل کردن مسائل شيمي مشکل دارم. آيا درست است از مطالعه آن ها صرف نظر کنم؟

تعداد سؤال هايي که احتياج به محاسبه هاي عددي و استوکيومتري دارند، حدود 30درصد کل سؤال هاي شيمي است و قابل توجه است. بنابراين بهتر است اين مشکل خود را حل کنيد! بسياري از مسائل عددي در شيمي مثل مسائل ترموديناميک شیمی (ترمو شیمی)،سينتيک و تعادل ها، مسائل ساده اي هستند و کنار گذاشتن آن ها به هيچ وجه توصيه نمي شود. بهتر است با کمي وقت گذاشتن و حل مسائل نمونه ي بيش تر، به اينگونه مسائل تسلط پيدا کنيد .

اهميت تست زدن و تست زدن بيش از حد معمول در شيمي چگونه است؟

کمتر از رياضي و فيزيک است. به طور کلي در درس هايي که جنبه حفظي بيشتري دارند، به جاي حل تست هاي بيش از حد معمول، بهتر است به مطالعه دوباره و عميق تر کتاب درسي و خلاصه ها بپردازيم. در درس هاي رياضي و فيزيک، معناي تست بيش تر حل کردن، تسلط بيش تر بر درس است اما در شيمي بايد پس از مطالعه عميق کتاب درسي به حل تست هاي کنکور سراسري درچند سال گذشته پرداخت(از سال 84به بعد که کتابهای شیمی عوض شده است). و پس از آن، بررسي تست هاي المپياد شيمي مرحله اول نيز بسيار مفيد است. قبل از حل اين تست ها، حل کردن تست هاي تأليفي اساتيد توصيه نمي شود .

براي هر تست شيمي چه قدر وقت بايد اختصاص دهيم؟

با توجه به زمان کل دفترچه دروس اختصاصي و سؤال هاي درس هاي ديگر، نسبت زمان هر تست شيمي از تست هاي رياضي و فيزيک کم تر است. بهتر است در حل هر تست شيمي، حداکثر يک دقيقه زمان به طور متوسط در نظر بگيريم و براي بررسي سؤال هاي شيمي در بار اول مثلاً در کنکور سراسري، حدود 30 دقيقه زمان اختصاص دهيم و پس از آن به بررسي تست هاي سخت تر که در مرور اول دفترچه آن هارا حل نکرده ايم، بپردازيم .

من يک جزوه خيلي خوب دارم. آيا ميتوانم به کتاب درسي کاري نداشته باشم؟

مسلماً خير. هيچ جزوه ي خوبي جاي کتاب درسي را نمي گيرد. اکثر جزوه هاي اساتيد براي راحتي در تدريس گردآوري شده است و شامل تمامي نکات کتاب درسي نمي باشد. جزوه هاي خوب، مکمل کتاب و يک ابزار يادگيري هستند و بهتر است پس از تدريس، براي مرور و جمع بندي در کنار مطالعه کتاب از آن ها استفاده شود .

شکل ها و جدول هاي موجود در کتاب درسي چه قدر اهميت دارند؟

خيلي زياد. تعداد سؤال هايي که از شکل ها و جدول ها مطرح مي شوند، کاملاً قابل توجه هستند و يادگيري آن ها تنها با دقت در متن کتاب امکان پذير است. هر سال دو تا سه سؤال از شکل ها و جدول هاي کتاب درسي مطرح مي شود. گاهي از مفهوم موردنظر، يک شکل سؤال مي شود و گاهي يکي از اجزاي شکل حذف مي شود و از آن سؤال پرسيده مي شود. بنابراين بررسي دقيق اين شکل ها و جدول ها و به خاطرسپاري آن ها، کاملاً توصيه مي شود .

آيا مطالعه مطالب حاشيه کتاب درسي براي کنکور لازم است؟

بله، حاشيه هاي کتاب مانند متن کتاب درسي مهم است و از نکات و مطالب مطرح شده در آن سؤال مطرح مي شود .

آيا از مطالب بيشتر بدانيدها در کنکور، سؤال طرح ميشود؟

خير. اما مطالعه آن ها به يادگيري عميق مطالب درسي موجود در متن کتاب درسي کمک مي کند. بنابراين توصيه مي شود در تدريس در کلاس هاي درسي مورد توجه قرار گيرد. اما در مطالعه هاي جمع بندي، مطالعه آن ها ضروري نمي باشد .

آيا حفظ کردن تمامي واکنش ها و فرمول هاي موجود در کتاب هاي درسي الزامي است؟

دسته بندي واکنشها و معادله هاي شيميايي به حفظ کردن آن ها کمک مي کند .

از هر فرمول و معادله به کار رفته در کتاب يا معادله هاي مشابه آن ها که با عوض کردن عنصر و استفاده از عنصر ديگر هم گروه آن مي تواند ساخته شود، سؤال مطرح مي شود. در سؤال هاي چند سال اخير مشاهده مي شود که از فرمول شيميايي که در کتاب يک پايه آمده است براي طرح سؤال در پايه ديگر استفاده شده است.مثلاً از يک معادله تجزيه موجود درکتاب سال سوم براي طرح سؤال سينتيک درکتاب پيش دانشگاهي استفاده شده است.

و اما در پايان بايد گفت...

در مورد حفظي ترين درسها هم تسلط بر مفاهيم آن درس، کمک مي کند مطالب بهتردر حافظه بماند. به عبارت ديگر، پس از تسلط بر مفاهيم اصلي يک درس، به خاطرسپاري آن ها ساده تر و ماندگاري آن ها در حافظه بهتر صورت مي گيرد . در شيمي توصيه مي شود قبل از به خاطرسپاري مطالب، مفاهيم اصلي را ياد بگيريم مثلاً قبل از آن که ترتيب قدرت اسيدي اسيدها را حفظ کنيم، مفهوم قدرت اسيدي را بفهميم

توصيه هايي براي چگونگي مطالعه ي هر فصل شيمي دبيرستان

با توجه به اختصاصي بودن اين درس و تعداد تستي که در کنکور سراسري دارد، به عنوان يکي از دروس با اهميت قلمداد مي شود، به ويژه در کنکور رشته ي تجربي که ضريب بالاتري دارد و دومين درس پراهميت مي باشد.

توجه:زماني که به درس شيمي در کنکور سراسري اختصاص مي دهند، 35 دقيقه مي باشد که با توجه به حجم مسائل در کنکورهاي اخير کافي نيست و لازم است به خوبي در حل مسائل خبره باشيم.

*توصيه ي ويژه اي که به داوطلبين عزيز کنکور سراسري مي شود، مطالعه ي دقيق متن کتاب و بررسي دقیقتر کنکورهاي سراسري چند سال اخير (از سال 84 به بعد)

مي باشد تا با چگونگي سبک سؤالات آشنا و مطالعه ي خود را هدف دارتر پيگيري کنيد.

**در درس شيمي مي توان مباحث را به دو دسته ي کلي تقسيم کرد:

مباحثي که در آن ها مطالعه ي مستمر بيش از تست زدن مورد توجه است، مانند مباحث پايه ي دوم، فصل 1 و 2 سال چهارم، (خلاصه نويسي کردن در اين مباحث از اهميت بالايي برخوردار است).

مباحثي که در آن ها تست زدن کمک شاياني به تسلط در اين مباحث مي کند، مانند پايه ي سوم و فصل 3 و 4 پايه ي چهارم .

فصل 1 سال دوم:تا صفحه ي 20 متن کتاب علامت گذاري (هاي لايت) شود ولي از مدل کوانتومي به بعد، از يک جزوه ي تکميلي استفاده شود، سپس از کتاب تست ، تعدادي تست مهم را علامت دار کنيد و هر چند وقت يک بار مرور کنيد.

فصل 2 سال دوم:تام صفحه ي 45 متن کتاب و از پديده هاي تناوبي به بعد، پس از مطالعه از يک جزوه تکميلي بيش تر تست بزنيد.

فصل 3 و 4 سال دوم:ابتدا کتاب و سپس جزوه ي درسي خود را خوب مطالعه کنيد اما تست زدن اهميت بيش تري دارد و تا مي توانيد تست بزنيد.

فصل 5 سال دوم:فقط متن کتاب را خوب بخوانيد اما در بحث نام گذاري آن ها، تمرين بيش تري داشته باشيد و تست هاي کنکور سراسري را بزنيد و تکرار کنيد.

فصل 1 سال سوم: تا ابتداي موضوع استوکيومتري کتاب را خوب بدانيد (1 تست در کنکور دارد) – در حل مسائل با تست زني به تسلط مي رسيد (توصيه مي شود در حل مسائل از روش تناسب استفاده کنيد).

فصل 2 و 3 سال سوم:فقط متن کتاب را خوب بخوانيد و علامت گذاري کنيد، سپس تست هاي کنکور سال هاي اخير را بزنيد .

فصل 1 و 2 سال چهارم:معمولاً دانش آموزان با اين دو فصل مشکل ندارند و براي دوره ي بهتر از کتاب تست ، تست هايي که از قبل علامت دار کرده ايد را مجدداً حل کنيد.

فصل 3 سال چهارم:بهتر است فصل را 3 قسمت کنيد و هر قسمت از کتاب را به خوبي مطالعه کنيد و بلافاصله تست بزنيد تا به موضوع درس مسلط شويد (در اين فصل بهتر است جدول صفحه ي 58 را به خاطر بسپاريد).

فصل 4 سال چهارم:مشابه فصل 3 سال چهارم عمل کنيد (بهتر است در اين فصل نيز سري الکتروشيميايي در تست هاي فلزي به خاطر بسپاريد).

توجه: توصيه مي شود براي مباحث فصل 3 و 4 پايه ي چهارم، تست زني را پس از مطالعه ي کتاب و جزواتي که در اختيار داريد،به تاخیر نیاندازید 

  انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 2207

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود خلاصه کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی احمد حسین شریفی

خلاصه کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی احمد حسین شریفی ... ...

دانلود جزوه رآکتورهای شیمیایی

دانلود جزوه رآکتورهای شیمیایی

جزوه راکتورهای شیمیایی▪️سرفصل‌ها: واکنشهای شیمیایی، راکتورهای شیمیایی و نرم افزارهایی برای محاسبه شرایط راکتور▪️تعداد صفحات: ۱۱۱ صفحه ... ...

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

این فایل شامل پاسخ برخی تستهای فصل یک راهنمای معلم کتاب شیمی دوازدهم میباشد . شماره تست هایی که پاسخ داده شده است 12-13-14-15-17-18-19-22-27-28-31-32-40-33-36-37-41 کتاب راهنمای معلم شیمی دوازدهم یکی از منابع آزمون دبیری شیمی آموزش و پرورش است این فایل به صورت دست نویس ... ...

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما