آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 47777

پیوند ها

روش مطالعه زیست


روش‌هاي مطالعه درس زيست شناسي از نظر رتبه هاي برتر(قلم چی) 

غزاله تفاق – رتبه 5 کشور :

يادگيري مؤثر زيست‌شناسي نياز به مطالعه‌ي پله‌به‌پله‌ي مطالب دارد و به اين دليل بايد مطالب پايه‌اي را (که پيش‌نياز درک مطالب ديگر هستند) به‌خوبي فرا گرفت و سپس به سراغ مطالعه‌ي مطالب ديگر (که به مطالب پايه وابسته‌اند) رفت. (مثلاً شما براي درک همانند‌سازي DNA بايد ساختمانDNA را قبلاً به خوبي آموخته باشيد).

فرزين واحدي – رتبه 7 کشور :

اگر زيست‌شناسي را يک درس صرفاً حفظ شدني (مثل حفظ کردن يک شماره تلفن يا شعر) مي‌پنداريد اولين قدم شما در يادگيري زيست‌شناسي تغيير نحوه‌ي نگرش به اين درس باشد. پس به حفظ کردن طوطي‌وار (شعروار) مطالب زيست‌شناسي نپردازيد. بايد روشي را براي مطالعه به‌کار ببريد که در يادگيري عميق و مفهومي زيست‌شناسي موثر باشد.

مانا ماسفي – رتبه 7 منطقه 1 :

بدون توجه به بودجه‌بندي سؤالات براي فصل‌هاي مختلف، کتاب‌هاي هر سه پايه (دوم، سوم، پيش‌دانشگاهي) ،اهميت يکساني براي تمامي فصول هر سه پايه قائل شويد. اين موضوع به اين دليل است که طبق آمار سال‌هاي گذشته نمي‌توان هيچ فصلي از دروس زيست‌شناسي را فاقد اهميت يا کم‌اهميت‌تر از بقيه دانست.

پارسا نمايي – رتبه 8 منطقه 1 :

1- در هر روز حتماً يک ساعت مطالعه را به زيست‌شناسي اختصاص بدهيد. ( 2 ساعت)

2- هر ساعت مطالعه‌ي زيست‌شناسي را تنها به يک عنوان اختصاص بدهيد.

3- بهترين شيوه‌ي مرور مطالب به اين طريق است که پس از مطالعه‌ي عميق مطالب (به روشي که در زير ذکر شده) 10 دقيقه به ذهن استراحت داده و سپس مطالب خوانده شده را مرور کرد. روز بعد نيز مطالب را دوباره مرور کردو 6 روز بعد نيز اين کار را تکرار کرد. مرور مطالب بايد از روي خلاصه‌هايي که تهيه‌ کرده‌ايد صورت بگيرد. شما با استفاده از اين روش مطالعه، خودبه‌خود اين روند مرور مطالب را اجرا مي‌کنيد.

مائده عابديان – رتبه 10 منطقه 1 :

بهترين شيوه‌ي خواندن مطالب به اين ترتيب است:

1) ابتدا مطلب را به‌صورت اجمالي و گذرا بخوانيد تا ايده‌ي کلي آن را به‌دست بياوريد (پاراگراف اول و آخر، تيترها، شکل‌ها و....)

2) چند دقيقه پيرامون ايده‌اي که از مطلب گرفته‌ايد تفکر کنيد، در باره‌ي آن‌چه اطلاعات قبلي داريد؟ کاربرد وارتباط آن با مسائل روزمره چيست؟ و...... (سوال طرح کنيد و خودتان جواب بدهيد)

3) مطالب را به‌صورت دقيق بخوانيد. زير نکات مهم و کليدي خط بکشيد و نکات مهم را حاشيه‌نويسي کنيد.

4) از مطالب خلاصه‌برداي کنيد. مي‌توانيد مطالب مهم را به‌صورت نکات جداگانه درون دفتر يا فيش‌هايي بنويسيد. اما بهترين روش براي خلاصه‌برداري، نوشتن مطالب مهم به‌صورت نمودارهاي درختي، شبکه‌اي، جدول‌ها، شکل و.... مي‌باشد. يعني مطالبي را که ياد گرفته‌ايد به شکلي که ذهنتان آن را خلق مي‌کند بازنويسي کنيد. (مثال)

چگونه زیست بخوانیم؟(مکتبستان)

میخوام امروز بهتون بگم چگونه زیست بخوانیم. وقتی دبیر درس میده توباید حداقل۵۰ ۶۰ درصد درسو سرکلاس یاد بگیری ولی چطوری؟ ببین تو باید وقتی معلم درس میده همزمان با اون حرفاشو یادداشت کنی باید خودت جمله هاتو بسازی نه اینکه هرچی دبیر روی تخته نوشت توهم عین اونو بنویسی شاید جلسه های اول یکم سخت باشه ولی قول میدم بهت بعدا حتی به اینکار معتاد میشی! ولی یه نکته ببین تو باید سرکلاس توی پیشنویس بنویسیش بعدا توی خونه مرورش کن حالا کتابو بادقت بخون بعد جزوتو پاکنویس کن شاید بگی وقتمو زیادی میگیره اما باور کن ارزششو داره به شدت مسلطت میکنه حالا نوبت اینه که خودت درسو تمام وکمال برای خودت توضیح بدی انگار داری مثلا به یه نفر کل مطلبو یاد میدی…….

نکات مهم

۱-به کتابای بازار زیاد توجه نکن کتاب درسی مهم ترین منبع تو هستش

۲-تست کار کن ولی نه خیلی زیاد بیشتر مرور کن تا تستزنی

۳-مرور های هفتگی:ببین هرچی توی یه هفته زیست میخونی آخرهفته همشو مرور کن بهترین روش مرورم اینه که برای خودت توضیحش بدی نه اینکه مطلبو دوباره از روی جزوه بخونی

۴-خلاصه برداری باور کن مهم ترین قسمت خوندن زیسته از هر فصل فقط یکی دوبرگه a4خلاصه بنویس موقع مرورا متوجه میشی خوندن هر فصل فقط یه نیم ساعت طول میکشه……..کتابو بخون بعد برو سراغ کتابای کمک درسی مثل خیلی سبز و ارامفر بعد هرچی نکته یاد گرفتی توی یه دفترچه مخصوص نکات زیست یادداشت کن

۵-.کتابای تست: کتابایی بخرید که جواب تشریحی سوالاش کامل وجامع باشه جوری که بعد از حل سوالات با خوندن همه جوابای تشریحی(حتی اونایی که درست جوابشونو دادین) کل مبحث رو مرور کنید ما کتابای خیلی سبز و تخته سیاه(دکترآرامفر) و ۸۰۰۰تست گاج رو پیشنهاد میکنیم.
۶-.سعی کنید بعداز خوندن کامل هر فصل و مبحث خاص قبل از اینکه تستای زیادی از اون مبحث حل کنید یه نگاهی به سوالای سه چهار سال پیش (مثلا از ۸۸به بعد) بندازین اینطوری با آخرین سبکهای طرح سوال توی کنکور سراسری اشنا میشید و متوجه میشید که سوالا به چه سمتی دارن پیش میرن (البته اگه سوالا با مبحثی که هنوز مسلط نیستید ترکیب شده بودن فعلا ولش کنید)
۷-.گاها میتونید برای مرور یه فصل بدون خوندن جزوه یا حتی خلاصه هاتون فقط تست بزنید بعد از هرتست جواب تشریحیشو کامل بخونید ممکنه اولاش به علت فراموشی کامل مطلب هیچ تستی رو نتونید جواب بدید ولی کم کم بعد از حل پنجاه شصتایی تست همه مطلب به طرز باحالی دوباره یادتون میاد! حالا میتونی برید سراغ خلاصه هاتون البته اینم بگیم که بستگی به عادات درسی خودتونم داره شاید بعضی از شماها با این روش زیاد راحت نباشید ولی امتحانش ضرر نداره.
۸-.یه نکته خیلی مهم: ببینید وقتی خدای نکرده خدا اون روز رو نیاره(!) درصد زیستتون توی کنکورای ازمایشی کم شد حتما به این معنی نیست که روش مطالعتون غلطه ممکنه به دلایل مختلفی مثل شرایط روانیتون سر جلسه یا ضعف توی مدیریت و مهارت آزمون دادنتون باشه(سعی میکنیم توی پستای دیگه بیشتر در مورد آزمون دادن حرف بزنیم)

فصل های فرار

یه مورد دیگه فصل های خیلی فرارو که اگه زودزود یادتون میره نگران نباشین وصرفا باید کلی دوره کنین تا تو ذهنتون تثبیت بشه۹-: مثلا از دوم ۴-۷-۸
از سوم ۴-۹-۱۰-۱۱
از پیش هم کل پیش ۲ مخصوصا ۸&10

و یکیم تو بخش مرورتون بهتره فصلای مرتبط به همو باهم بخونین-۱۰:
مثلا کل گیاهی ها
از دوم :
آخر فصلای ۳-۶-۷-۸
از سوم:
۹-۱۰
از پیش هم:
۸-۹-۱۰-۱۱

ویا مثلا نکته هایی رو که مینویسین با خونده های قبلیتون مطابقت بدین
یه مثال کوچیک که تو فصل۲ و۳ سال سوم داریم
تو فصل ۲ قسمت دستگاه عصبی جانوران اومده دستگاه عصبی پلاناریا رو توضیح داده… تو فصل ۳ هم چشم جامی شکل پلاناریا رو گفته.

 

چگونه زیست شناسی بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم؟(کنکور)

مقالهای از دکتر کوچک زاده

بچه های عزیز برای رسیدن به درصد ایده آل در زیست شناسی باید به نکات زیر حین مطالعه دقت کنیم :

1.اول اینکه هی تو رویا پوشیدن لباس سفید نباشی یا رو تخت لم بدی پاهاتم مثل بچگی هات تکون بدی و ببینی بعد از یک ساعت یک فصل زیست خوندی ولی هیچی نفهمیدی.

2.بچه ها در زیست شناسی در درجه اول باید به خط به خط کتاب درسی تسلط پیدا کنید که گاهی هم در بین 4 گزینه مطرح شده در سوالات به محفوظات شما احتیاج دارد و اینکه می توان با این محفوظات از رد گزینه استفاده کنید و حتی اگر شد یه گزینه را رد کنید.

3.مطلبی که غیر از تعمیم دادن به زیست شناسی به دروس دیگر هم قابل تعمیم داد سوال سازی در حین خواندن مطلب است منظور اینکه شما خود را جای یک طراح بزارید و مدل های مختلفی از سوالات را یا در ذهن خود یا در برگه ای جداگانه طرح کنید به قولی باید دید طراحانه پیدا کنید و این کار یادگیری و افزایش ماندگاری و فهم آن بخش را برای مدت بیشتری در ذهن شما تضمین میکند.یادم میاد موقعی که خودم زیست میخوندم اینکارو میکردم و هنگام زدن تست برایم تمام سوالات آشنایی داشت و گاهی سوالاتی طرح میکردم که از خودم به شگفت میامدم و همین سوال سازی باعث خلاقیت ذهن من شد.

4. شما باید بتوانبد بین کتاب های سه سال درسی و بخش های مختلف آن ارتباط برقرار کنید و این ارتباطات را برای بار های اول و دوم به چشم ببینید منظورم این است که اگر مطلبی از سال دوم و پیش با هم در ارتباط بود کتاب های هر دو سال را باز کنید و صفحه مورد نظر را بیارید و آن مطلب را با چشم ببینید و مطالعه کنید که باعث درک ان مطلب و به یاد سپاری ان در مدت متمادی میشود.

5. مطلب بعدی ارتباط با اشکال و متن کتاب درسی که باید این ارتباطات را خودتان برقرار کنید و نمیشود گفت با یک بار مطالعه از کتابهای درسی میتوان به این قدرت رسید ولی با دوره های 10 دور به بالا کم کم به این قدرت میرسید.

6.توجه به قید های کتاب درسی که بی رحمانه زیاد هستند و گاهی اصلا نمیتوان هیچ دلیلی برای حفظ ان ها و طرح سوالات از آنها پیدا کرد که بیشتر از فصل 8 به بعد سال چهارم مورد توجه طراحان است.

7.خواندن مفهومی از یک طرف مهم است و از طرف دیگر دوره منظم و علمی آن مطلب از آن مهم تر است که توصیه میشود مطلب جدید خوانده شده در ان روز را در آخر شب مطالعه کنید. طی گفت و گو با دوستان و شاگردانی که رتبه های برتری در کنکور تجربی و درصد بالایی در زیست شناسی کسب کرده اند به این نتیجه رسیدم که در اکثر بچه ها زیست شناسی را بالای 50 دور دوره کرده اند و از این نکته غافل نشید که کیفیت فدای کمیت نشود .

8. به دوره و چرخه های گیاهی و جانوری توجه کنید و قسمت به قسمت آن را به خاطر بسپارید ببینید کجا میوز و میتوز رخ داده قبل و بعدش چه خبره ،سلول تخم کجاست؟کجا هاپلوئیدی و کجا دیپلوئیدی هستش .

 

چگونه زیست بخوانیم؟

نویسنده : دکتر حسین رونقی

میرسم به اصلی ترین درس گروه تجربی که حدود ۵۰ سوال هست و ضریب ۴ داره!!!

از الان بگم کسی که زیست و شیمی رو نزدیک ۸۰ بزنه و عمومی ها با میانگین ۵۰ و فیزیک و شیمی که مجموعه درصدشون به ۷۰-۸۰ برسه حتما پزشکی قبوله

همون طور که میدونید کنکور از سال تقریبا ۸۶ رو به مفهمومی رفت و دیگه با حفظ کردن نمیشه درصد های خوبی رو کسب کرد! این نکته قابل توجه بچه زرنگای معدل بالاس که با حفظ کردن تونستن نمرات پایان ترم عالی بگیرن ! دوستان شما در این سال باید مفهومی و ترکیبی درس بخونین! حالا چطور باید مفهومی و ترکیبی درس خوند؟

مفهومی درس خواندن یعنی چی؟

یعنی اینکه شما وقتی جملات اول یه پاراگرافو میخونید بتونین نتیجه آخر این پاراگرافو خودتون استنباط کنید!

مثلا وقتی کتاب مینویسه سلولز در دیواره سلولی نقش داره با یکم فکر کردن میگین خوب بیشترین موجود زنده که سطح زمین رو فرا گرفته گیاهان هستن خوب! حالا دیواره سلولی گیاهان از چی تشکیل شده سلولز! پس سلولز فراوان ترین بیکربنات رو زمین هست! به این راحتی!

روش مطالعه من به این صورت بود که من دور اول یک فصل رو روزنامه وار میخوندم و دور بعد شروع میکردم رو تک تک جملات کتاب فکر کردن! یعنی اگه شما یه صفحه زیست رو کمتر از نیم ساعت بخونید احتمالا بخشای از مفاهیمشو جا انداختین! روی تک تک جملات و کلمات فکر کنید مثلا رو این کلمات دقت کنید چون هر ساله ازش سوال میاد گاهی .کمی .بیشتر اوقات. حتما .برابر و….

سعی کنید بین پاراگرافای پایین و بالا ارتباط برقرار کنید هر نکته ای به ذهتون میرسه رو تو کتاب حاشیه نویسی کنید این استنباطا برای مرور فوق العاده موثرن چون دیگه نیاز به فکر مجدد برای استخراجشون ندارین و حاضر آمادن ! حتما حاشیه همون کتاب بنویسید! چون باعث میشه حافظه تصویریتون راتباطش با متن اصلی کتاب قطع نشه!

حافظه تصویری ۱۷ برابر حافظه صوتی ماست پس ازش نهایت استفاده رو بکنید!

روز کنکور وقتی یه سوالی واستون پیش میاد میگین این بالای صفحه فلان درس کتاب زیست بود و در یادآوری این مطالب کمک شایانی میکنه!

میرسیم به ترکیبی خوندن ! شما همش باید حواستون به متنی که میخونید باشه و به زورم که شده یه ارتباطی بین این صفحه کتاب و صفحات قبلیی کتاب برقرار کنید! بعد این که ۳ کتاب زیست رو کامل خوندید باید بتونین بین فصلای کتاب ها باهم ارتباط برقرار کنید! این ارتباط رو هم حتما حاشیه نویسی کنید!

من یادمه انقدر در این زمینه پیشرفت کرده بودم که شیمی و زیست و دینی رو هم با هم ارتباط پیدا میکردم!!!

به شکل های کتاب بسیار دقت کنید و کامل حفظشون کنید و نکات شکلو کنارش بنویسید و متن مربوط با اون شکل رو باهاش ارتباط بدید! کنکورای جدید خیلی رو شکل ها و نمودارا مانور میدن! از تعداد پای مورچه گرفته تا جهت قرار گیری معده و روده و کبد و ….. دوستان بازم تاکید میکنم شکلای کتاب هنوز خیلی جا واسه طراحی سوال ازششون باقی مونده!

میرسیم سر مقوله تست زدن!!!!

بعد خوندن هر مبحث تستای خط به خط ازش بزنید و تستای مفهومی رو بزارید هفته دوم و قبل آزمون آزمایشیتون که درسو دوره هم کرده باشید و با آگاهی تمام تستای با ارزش مفهومی رو بزنید!

تستای ترکیبی رو بزارید وقتی هر سه کتاب رو خوندید بزنید!

یادتون نره که کنار هر تستی که نکته ای مهمی داره (چه اون تست رو درست زدید چه غلط ) علامت بزارید

این تست های نشانه دار برای ماه آخر کنکورتون یه بانک سوالات عالیه! میتونین باهاش خیلی سریع دوره کنید و اصلی ترین تستارو بزنین.

همیشه زیست رو اول صبح که انرژی بیشتری دارید بخونید! و از همه درسا واسش بیشتر وقت بزارید!

من با همین روش زیست رو ۸۷ زدم امیدوارم بدردتون بخوره

 

چگونه درس زیست شناسی را برای کنکور بخوانیم؟(سرشاخ شدن با کنکور)

درس زیست شناسی در آزمون رشته تجربی به‌خاطر دارا بودن ضریب بالا در کنکور سراسری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است وبه‌خاطر تأثیر مهمی که این درس در کنکور دارد، معمولاً دانش آموزان این درس را خیلی خوب مطالعه می کنند.
در کنکور سراسری تعداد سوالات این درس 50ومدت پاسخگویی 36دقیقه است.
دراین درس 54تا56 درصد سوالات کنکور ازدروس پایه و 44تا46 درصد ازدروس پیش دانشگاهی است.
زیست شناسی با ضریب 12 بالاترین ضریب را در میان دروس گروه آموزشی علوم تجربی دارا است و این نشان از اهمیت ویژه این درس در بین دانش آموزان این رشته می‌دهد.
شواهد نشان می‌دهند که فقط ۷ درصد از دانش آموزان تست‌های زیست شناسی را بالای۵۰ درصد می‌زنند. از دو جنبه می توان به این مشکل نگاه کرد؛ اول آن که دانش آموزان سواد کافی نداشته باشند. اما این دلیل چندان قابل استناد نیست.
نکته دوم و عامل اصلی ضعف داشتن در پاسخ گویی به تست‌های زیست‌شناسی، عدم درک سؤالات و عجله در پاسخ دادن است. هر سؤال نکات کلیدی دارد که با خوب فهمیدن سؤال قابل دستیابی است.
*برای هر سؤال زیست شناسی ۴۵ ثانیه زمان وجود دارد. از این زمان می‌توان ۱۵ ثانیه را به خوب خواندن سؤال، ۱۵ ثانیه را به خواندن گزینه‌ها و ۱۵ ثانیه را به پاسخ دادن و پر کردن پاسخ نامه اختصاص داد.
البته بیان این نکته صرفاً برای ایجاد یک الگو و تصویر ذهنی است، نه این که واقعاً برای هر تست زمان بگیرید! در تست های زیست شناسی، دقت به روی درک و فهم متن سؤالات اهمیت بیش‌تری دارد.
آنچه در درس زیست‌شناسی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند چگونه خواندن این درس و پی بردن به نکات، مفاهیم و مطالب در کتاب درسی است.
کتاب درسی منبع اول و آخر طرح سوال در کنکور است و نکته ی مهمی که در هنگام مطالعه ی این درس باید به آن توجه داشت مرور است .
این درس ، درسی نیست که با یک بار خواندن توانست در آن درصد بالایی کسب کرد بنابراین مرورهای متوالی ومفهومی خواندن این درس باید در اولویت برنامه‌ها قرار داده شود.
علت اینکه دانش آموزان این درس را بیش از دروس دیگر می‌خوانند ولی موفقیتی هم ردیف با زحمات خود کسب نمی کنند این است که :
*-دانش‌آموز مطالب را رو بنایی و سطحی خوانده و هرگز به عمق مفاهیم مطرح شده فکر نکرده بنابراین قادر به ارتباط دادن مسایل مختلف کتاب‌ها با هم نبوده و لذا نمی‌تواند پاسخ صحیح را انتخاب کند. به همین منظور باید نکات خاصی را در زمینه خوب خواندن کتاب و ارتباط دادن مطالب درسی کتاب‌های مختلف زیست با هم مد‌نظر قرار دهد.
زیست شناسی و آزمایشگاه 1در کنکور، درحدود 13 تا 15 سؤال را به خود اختصاص می‌دهد،
زیست شناسی و آزمایشگاه 2حدود 17 تا 20 سؤال را معمولاً در آزمون سراسری به خود اختصاص میدهد.
یکی از فصل های مهم این کتاب فصل 8 (ژنتیک) است که هرساله تعدادی از سوالات کنکور را شامل می شود و برای بعضی از دانش آموزان هم‌چون کابوسی می‌ماند .در صورتی که با دقیق ومفهومی خواندن و وقت گذاری برای آن می توان براحتی آن را یادگرفت و بر آن تسلط کافی یافت.

کتاب زیست‌شناسی سال سوم در سال‌های اخیر بارم‌بندی حدود 40-35 درصدی در کنکور دارد که نشان از اهمیت بالای این کتاب در کنکور دارد.
از فصل های مهم این کتاب، فصل 4 است که حدود 8 تست کنکور را شامل می شود .
در این درس توجه به اشکال و نمودارها بسیار مهم است که نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.
دانش آموزانی که خواهان یکی از رشته های خوب رشته ی علوم تجربی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و... هستند، باید در این درس درصدی بالاتر از 80-85 درصد(در مناطق 1و2 ) ودرصدی بالاتراز 70درصد(در منطقه 3) را کسب کنند.
برای کسب یک رتبه ی زیر 1000 مطالعه ی مستمر و حداقل روزانه 2 ساعت الزامی به نظر می رسد.

در هنگام مطالعه ی این درس ، کتاب درسی به عنوان بهترین مرجع مطالعه است، منظور از مرور های متوالی و مطالعه ی مستمر، خواندن طوطی‌وار مطالب و تنها حفظ کردن آن ها نیست، شما باید برای یادگیری عمیق مطالب از شیوه های صحیح مطالعه استفاده کنید. دقت کنیدکه شیوه ی مطالعه و یاد گرفتن از خود مطالعه مهم تر است.
استفاده از روش پس ختام می تواند خیلی مؤثر باشد، مطالعه ی اجمالی اوّلیه در شکل گیری یک ذهنیت کلی به شما کمک می کند. در هنگام مطالعه از هیچ قسمت کتاب غافل نشوید و مطالب آن را خط به خط و با دقت بخوانید و زیر مطالب مهم آن خط بکشید (یا این کار را با ماژیک علامت زن انجام دهید.) به نمودارها و شکل ها دقت کافی داشته باشید.
از حاشیه نویسی در این درس استفاده کنید و همچنین از مطالب خوانده شده ، خلاصه نویسی به عمل آورید و مطالب خلاصه شده را به صورت نمودار درآورید و آنها را دسته بندی کنید.
برای حفظ مطالب آن از بحث یادیارها که در فصل دوم مطرح شده استفاده کنید و با خلاقیت ، مطالب را در قالب نمودارها و یادیارها و... فرا بگیرید. اگر در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنید ،حتمآً بعد از بررسی سوالات نکته های هر تست را در حاشیه درس مربوطه یا در دفتر نکته برداری یادداشت نمایید.
در هنگام مطالعه ی فصل های جدید، مطالب فصل قبل مرور نمایید تا آنها را فراموش نکنید و بازهم تکرار می کنم : «این درس را چندین بار به طور جدی و فعال مرور کنید.»
با توجه به تغییرات کتاب های زیست شناسی نسبت به سال های گذشته ، دیگر نمی توان به کتاب زیست پایه ی خاصی (مثلاً پیش دانشگاهی) اهمیت بیش تر دارد. اولاً مطالب کتاب های زیست بسیار به هم پیوسته می باشند و برای یادگیری مطالب لازم است تمامی کتاب های زیست را (دوم، سوم، پیش دانشگاهی) به دقت مطالعه کرد و ثانیاً برخلاف سال های گذشته دیگر سهم پایه ی خاصی در پرسش های کنکور بیش تر از پایه ی دیگر نیست و می توان گفت تقریباً تعداد پرسش های برابری از هر سه پایه مطرح می شود.
در این درس بررسی تست های سال های قبل کنکور سراسری و دانشگاه آزاد بسیار مهم است . تقریباً نیمی از پرسش ها در این درس در سال های قبل به نحوی آمده است . (مثلاً به صورت پرسش های مشابه ) که این امر خود اهمیت مرور و بررسی تست های سال های اخیر آزمون سراسری را در این درس نشان می دهد.

 

  انتشار : ۵ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 2803

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

 به نام خدا  ست جدید کردی و آذری ۶.۸(جمیل بایرامی) برای سیستم  عامل اندروید و ویندوز منتشر شد  پر ریتم و ساز ترین و پر قدرت ترین  ست موجود در این سبک  کیفیت تظمینی (برگشت وجه )در صورت نارضایتی دارای آکورد متغیر  مناسب برای مجالس و رقص های دسته ای  (برای ارگ ۲۰۲۰ تا ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

کارت ویزیت تعویض روغن

کارت ویزیت تعویض روغن

طرح بسیار شیک، متفاوت و جذاب کارت ویزیت تعویض روغن و اتوسرویسفرمت PSD آماده چاپ ... ...

سازهای خوداجرای کردی ترکی بسیار زیبا کاملل

با عرض سلام . این مجموعه یکی از بهترین مجموعه ها ساز های خود اجرا میباشد که بیش از 100 عدد ساز خود اجرا در داخل ان قرار گرفته است . دوستان این مجموعه ساز ها همه سبک ها توش هست نیاز به توضیح اضافه نیس. ... ...

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف پسوند فایل ها: pdf پی دی اف، پاورپوینت ppt(x)   ... ...

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF Step-by-step instructions show how to use the Guide to Nursing Diagnoses and Guide to Planning Care sections to create a ... ...

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای ... ...

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt این بسته شامل: 1- خلاصه کامل کتاب 84 صفحه به صورت pdf 2- هدیه ویژه: فصل اول و دوم و سوم به صورت پاورپاینت فصل اول: روانشناسی رشد کوذک 55 صفحهفصل دوم: مبانی ریستی و محیطی 66 صفحهفص سوم: رشد پیش از تولد،تولد،و نوزاد، ... ...

هدیه های آسمان ششم

هدیه های آسمان ششم

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب هدیه های آسمان پایه ششم قرار داده شده است که می تواند در طول یک سال مورد استفاده قرار گیرد این آزمون ها در دو قالب word و pdf هستند و شما می توانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد کنید. ... ...

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3)) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 18 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ... ...

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2 تالیف آتناسیوس پاپولیس  - یو اس پیلای برگردان نجمه رحیمی شاندیز به تعداد 248 صفحه pdf   معنی احتمال قضایای احتمال آزمایشات تکرار شده مفهوم متغیر تصادفی توابع متغیر تصادفی دو متغیر تصادفی دنباله ... ...

۸ نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

۸ نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

۸نکته مهمی که پیش از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید   این روزها و با گسترش آپارتمان‌ نشینی، دسترسی به گل و گیاه و داشتن باغچه بسیار کمتر شده است. از آنجا که روح انسان نیاز به طراوت و شادابی دارد، لازم است که این نیاز را به شکل دیگری جبران کنیم. برای این منظور ... ...

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي     روان‌شناسی فیزیولوژیک یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است. علم روان‌شناسی همچون دیگر شاخه‌های معرفت ریشه در کنجکاوی‌ها و نیازمندی‌های آدمی دارد. روان‌شناسی فیزیولوژیک که امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های روان‌شناسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ... ...

The Premonition: A Pandemic Story

The Premonition: A Pandemic Story

The Premonition: A Pandemic Story For those who could read between the lines, the censored news out of China was terrifying. But the president insisted there was nothing to worry about.   Fortunately, we are still a nation of skeptics. Fortunately, there are those among ... ...

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them

The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers ThemLearn the history and basics of cryptocurrency and blockchains: There’s a lot of information on cryptocurrency and blockchains out there. But, for the uninitiated, ... ...

Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architecture

Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architecture

  Construction Technology - An Illustrated Introduction [buildings, architectureThis new textbook provides a comprehensive introduction to every aspect of the technology of low-rise construction. It includes sub-structure (site work, setting out and foundations) and ... ...

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند   لیست زیر را جدی بگیرید و برای سلامتی ذهن و بدن تلاش کنید. سعی کنید با عمق وجود به دریافت انرژی و شادی از موارد ذکر شده توجه نمائید.     * این فایل شامل word و pdf می باشد. ... ...

روانشناسی فروش چیست

روانشناسی فروش چیست

روانشناسی فروش (مقاله) یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر فروشنده حرفه ای باید آن را داشته باشد، استفاده از تکنیک های روانشناختی و همچنین تسلط بر انواع سوگیری های شناختی برای اثرگذاری بر تصمیم گیری مشتریان، به یکی از ضرورت های شغل فروشندگی تبدیل شده است.    * این فایل ... ...

علوم ششم ابتدایی

علوم ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب علوم ششم ابتدایی قرار داده شده است تا بتواند نیازهای شما را برای آزمون از کتاب علوم در طول سالتحصیلی تامین نماید. این آزمون ها به دو صورت word و pdf قرار داده شده است تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن اعمال ... ...

دانلود بک دراپ تولد تم رنگین کمان-کد 4505

دانلود بک دراپ تولد تم رنگین کمان-کد 4505

مشخصات فايل نام فايل:دانلود بک دراپ تولد تم رنگین کمان-کد 4505 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP عرض 2048 PIX کيفيت: 72 DPI ويژگي هاي فايل کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران قيمت کیفیت خوب قيمت مناسب تبديل عکس هاي ... ...

مطالعات اجتماعی ششم

مطالعات اجتماعی ششم

در داخل این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را برای امتحان در طول سال تامین کند. این امتحان ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد نمایید. ... ...

Physics of the impossible

Physics of the impossible

Physics of the impossible A fascinating exploration of the science of the impossible—from death rays and force fields to invisibility cloaks—revealing to what extent such technologies might be achievable decades or millennia into the future. One hundred years ago, ... ...

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution The Balkans, in particular the turbulent ex-Yugoslav territory, have been among the most important world regions in Noam Chomsky’s political reflections and activism over the past couple of decades. Through his articles, public ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما